Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tveket

Medlem
Det är en rutt som från och med W21/22 den 31:e oktober går över till A330 så det finns stor kapacitet. Från och med 2:e december går den över i 2x varje dag med A330 i alla fall ut april 2022 vad jag kan se.
AC930 YYZ-CUN avgår 06:15 så den kräver övernattning i YYZ på utresan
AC936 YYZ-CUN avgår 16:05 som innebär att ganska många av deras Europaavgångar passar samma dag

AC931 CUN-YYZ avgår 11:05 och landar 15:55. Det innebär att de flesta Europaavgångar passar samma dag
AC937 CUN-YYZ avgår 22:30 och landar 01:20+1 som innebär övernattning och avresa nästa dag till Europa.

Gissningsvis kommer av den anledning AC930 och AC937 vara enklare att hitta platser på då dessa i principen är anpassat för den lokala marknaden. Men det kräver övernattning på Toronto-Pearson.

Tyvärr verkar AC936/937 blivit ersatt av AC Rouge 1812/1813 med A321.
 

squeezen

Medlem
Det har väl gått att boka även sedan de strypte longhaul till 60/90dagar
Hej, ber om ursäkt då hjärnan agerade utifrån tanken, jag tänkte på om det går att boka tidigare eller ej på regionala rutter numera?

vill minnas jag sett random bokningar där det gått men kanske är just bara random...
 

daniel_se

Medlem
Hej alla glada som för ett halvår sedan hjälpte mig boka en Eurobonus 2-4-1 resa CPH-IAD till i juli i sommar.

Risken är väl stor att jag antingen inte fått vaccin tills dess, eller att inreseförbudet fortfarande ligger kvar. Vad kan jag göra? Jag läser det som att jag kan boka om biljetten och så länge resan är under 2021 även återanvända 2-4-1 vounchern. Stämmer det?

Nästa problem är ju isf, boka om till vad? Jag hittar inte speciellt mycket vettigt till hösten och vintern iaf om jag kollar på Awardhacks.....
 

A359

Medlem
Hej alla glada som för ett halvår sedan hjälpte mig boka en Eurobonus 2-4-1 resa CPH-IAD till i juli i sommar.

Risken är väl stor att jag antingen inte fått vaccin tills dess, eller att inreseförbudet fortfarande ligger kvar. Vad kan jag göra? Jag läser det som att jag kan boka om biljetten och så länge resan är under 2021 även återanvända 2-4-1 vounchern. Stämmer det?

Nästa problem är ju isf, boka om till vad? Jag hittar inte speciellt mycket vettigt till hösten och vintern iaf om jag kollar på Awardhacks.....
Jag vet inte vad som är vettigt för dig. Men Mexiko är öppet för inresa och det finns gott om biljetter med TAP dit. Kanske kan du hitta något med LH närmare avgång om hellre åker med dem.
 

Davvelavve

Medlem
Min bonusresa blev ändrad, de nya tiderna gör mig inget (förutom a330 blev a321...) men jag ser nu att jag kan ta morgonflyget till FRA istället för kvällen innan. Kan man omboka detta "gratis" och hävda att jag behöver göra ändringar pga ombokning. Samt är det någon som på rak arm vet om MCT på FRA är 1 timma? Har för mig det.
 

Maja

Medlem
Min bonusresa blev ändrad, de nya tiderna gör mig inget (förutom a330 blev a321...) men jag ser nu att jag kan ta morgonflyget till FRA istället för kvällen innan. Kan man omboka detta "gratis" och hävda att jag behöver göra ändringar pga ombokning. Samt är det någon som på rak arm vet om MCT på FRA är 1 timma? Har för mig det.
MCT är 45 min om du flyger med Lufthansa fick jag fram. Min upplevelse är dock att det alltid tar en hiskelig tid vid byten på FRA.

Men du har rätt att få boka om p.g.a. tidtabelländringen utan kostnad. Så ring in och fråga om du kan få ändra till morgonflyget. Du kan ju inte få mer än ett nej. Sen är frågan hur många HUCA du orkar med om du har otur i lotteriet vem som svarar... ;)
 
Toppen