Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

KED

Medlem
turkish verkar generellt ha rätt låg tillgång på sista tiden till flera destinationer. Om det spelar in vet ej.

men när botten avbokade mina
Biljetter kom de ej åter
Tack för svar. Vågar ännu inte avboka. Förhoppningvis har det löst sig med ett par HUACA... Biljetter skickade för beräkning av skatter. Återkommer med detaljer när/om allt går igenom
 

JPE

Medlem
En skärmdump är nog lämpligare om man är orolig för att något ska strula då SAS skriver det i sin FAQ på hemsidan.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Det är massa nya "specialregler" och undantag nu så det är bra att ha läst igenom allt detta i FAQ för att vara uppdaterad på läget.
Frågan är hur länge dessa regler gäller. Risken finns ju att de helt plötsligt ändrar tillbaka dagen innan man vill boka om.
 

CoooC

Medlem
Är detta helt säkert? Jättebra om det är så, då kan jag således byta namn på en SAS flygning och ändra datum efter att den redan förlängda vouchern gått ut.

Detta borde man ha på ett papper så att ingen strulnisse elerr strullisa på bokningen nekar till detta när det blir dags. Som det är just nu på bokningen är det ju rena vilda västern.

En skärmdump är nog lämpligare om man är orolig för att något ska strula då SAS skriver det i sin FAQ på hemsidan.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Det är massa nya "specialregler" och undantag nu så det är bra att ha läst igenom allt detta i FAQ för att vara uppdaterad på läget.

Här finns som sagt hela FAQn sparad som en PDF.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
  • Gilla
Reactions: Alf
När jag skulle boka LLA-MMX med mellanlandning på Arlanda nu i sommar (med kampanjen i dag) så landade det på 30000 poäng för mig och treåringen. Alltså helt ovärt. Jag har flugit sträckan förut och bara betalat 10000 för mig, tur och retur. Vad kan det bero på att det hamnade på 30 nu? När jag valde flighterna stod det 10500, sedan ökade det alltså rejält när jag skulle betala skatten.
 
Last edited:

Maja

Medlem
När jag skulle boka LLA-MMX med mellanlandning på Arlanda nu i sommar (med kampanjen i dag) så landade det på 50000 poäng för mig och treåringen. Alltså helt ovärt. Jag har flugit sträckan förut och bara betalat 10000 för mig, tur och retur. Vad kan det bero på att det hamnade på 50 nu? När jag valde flighterna stod det 17500, sedan ökade det alltså rejält när jag skulle betala skatten.
Det finns inga ordinarie poängbiljetter kvar, utan det är vanliga biljetter som du betalar med poäng. Därav det ökade priset sett till poäng. Varför priset ökade när du kom till betalningsläget kan jag bara gissa på att de billigare biljetterna tagit slut innan du hann slutföra din bokning. Känns kanske inte helt realistiskt till varför det blev en poängökning i sista ledet, men det enda jag kan komma på här och nu.
 

henke12

Medlem
När jag skulle boka LLA-MMX med mellanlandning på Arlanda nu i sommar (med kampanjen i dag) så landade det på 50000 poäng för mig och treåringen. Alltså helt ovärt. Jag har flugit sträckan förut och bara betalat 10000 för mig, tur och retur. Vad kan det bero på att det hamnade på 50 nu? När jag valde flighterna stod det 17500, sedan ökade det alltså rejält när jag skulle betala skatten.
Låter nästan som du använt "poäng + pengar" istället för "poäng"?
Dvs att du letar revenuebiljetter för poäng
 
Jag har sökt efter helt vanliga poängbiljetter. Ni kan se skärmdumparna nedan. Biljetterna finns fortfarande kvar när jag söker igen. Det lägre poängpriset får jag återigen när jag söker efter resan, men när jag kommer till att betala blir det betydligt högre.

6BCF6BB4-F781-49FB-88C1-240C95BAD537.png 0CA44FCF-5E89-43A0-938B-DE270F0FF116.png
 
Jag har sökt efter helt vanliga poängbiljetter. Ni kan se skärmdumparna nedan. Biljetterna finns fortfarande kvar när jag söker igen. Det lägre poängpriset får jag återigen när jag söker efter resan, men när jag kommer till att betala blir det betydligt högre.

Visa bifogad bild 116307 Visa bifogad bild 116308

Underligt nog ökade även flygskatten med två kronor ser jag nu när jag tittar på mina skärmdumpar.
 

bayindirb

Medlem
Jag har en fråga, nu har jag en resa bokad till jul/nyår till New York tur/retur. Jag tänkte kan jag ändra hemresan så flyger jag från Miami istället? Eller måste man avboka allt och boka om..?? ( Resan bokad med Amex 2-4-1 och den går ut 31 mars 2021)
 
Toppen