Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. Bangkok

    Bangkok Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, så är det verkligen! Jag har bott på Koh Samui och har svurit över Bangkok Airways mer än en gång, men det är vad det är och svårt att göra någonting åt. Det har gått rykten i många år om en lösning likt Hong Kong med en ny flygplats på fastlandet och snabbfärja över med möjlighet för incheckning på ön. Problemet är väl att så snart en sådan lösning skulle komma igång så hade Bangkok Airways dumpat sina priser och investeringen blir således inte försvarbar.
     
  2. Lukas S

    Lukas S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Uppdatering från mitt håll är att jag nu, på första försöket idag utan några invändningar alls, lyckades boka om min resa med slutpunkt i IST så att den nu slutar i ARN istället (med 24h mellanlandning i IST och sen LOT mellan IST och ARN via WAW). Jag vågade aldrig be om leg-för-leg utan frågade bara om connection till ARN. Jag tror att vårt klagande åtminstone gett viss effekt, givet att jag fått åtminstone 10st nej på detta för 1-2 veckor sedan :)
     
    Jim_, sbbn017, pswe och 4 andra gillar detta.
  3. Cubus77

    Cubus77 Ny medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Snabb fråga! När man bokar via Tallin, när dras poängen från kontot? Har bokat resa till hösten, skatten betald, resan bekräftas i SAS-appen samt fått mejlbekräftelse men inga poäng har dragits. Har t o m lyckats välja säten på samtliga turer.
     
  4. Rickard_O

    Rickard_O Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Dom dras direkt.
     
  5. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ta ett tag innan du ser att poängen dragits. Ge det en vecka så brukar det bli/se korrekt ut.
    T ex fick jag igår ett mail från SAS med (korrekt) antal poäng men i app och på hemsidan står fortfarande fel/gammalt antal poäng.

    Nu är det SK IT vi pratar om. o_O:p
     
  6. Rickard_O

    Rickard_O Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Trodde det var underförstått att man alltid syftar på "Det bör vara så här..." när man pratar SAS ;)
     
    Mr Basic gillar detta.
  7. Lukas S

    Lukas S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Säg den lyckan som är beständig...

    Utan någon som helst notice från SAS råkade jag nu se att hela resan är inställd och avbokad på SAS.se (trots att flighterna fortfarande går osv) och nu vill de inte boka på biljetterna igen utan säger bara att "någon kommer ringa upp, förhoppningsvis idag", vilket jag gissar betyder att ingen kommer ringa upp och jag är tillbaka på ruta 0. Som vanligt med SAS har man såklart inte fått tillbaka poängen.

    Man blir helt matt varje gång man har minsta lilla dialog med SAS numera. Synd att man är fast i Sverige med SAS som enda tänkbara alternativ. Jag kan inte föreställa mig att det är så här uselt att ha att göra med andra stora flygbolag.

    Blir att börja jaga SAS / "Tallinn" igen...

    Tillägg: nu fick jag mail "Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking....". Men det är alltså ingen schedule change - de har bara gått in och tagit bort resan.
     
    Last edited: 21 Januari 2021
  8. Jonkandonkan

    Jonkandonkan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har mina föraningar men vill bekräfta..

    För oss med förlängd voucher (ordinarie utgång 2020-12-31 och nu 2021-02-28) går det inte göra någon ändring i bokad resa, efter att vouchern gått ut i februari?
     
  9. Fredde18

    Fredde18 Medlem

    Ort:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte med den vouchern men har du en annan, giltig, ska man kunna applicera den om du gör en ändring.
     
  10. Jonkandonkan

    Jonkandonkan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Läser nu i 2-4-1 tråden att det ska gå att ändra exempelvis datum, men inte avreseort och destination? Rutt, flygbolag?

    Jag har en annan voucher men vill gärna använda den äldre först och endast.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×