Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. Martin_S

    Martin_S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver nog ha kortet kvar när resan genomförs.

    Källa: http://saseurobonusmastercard.se/doc/se/SAPI0W-sas-villkor-PM3002-SE.pdf
     
    ante888, Jane Insane, martin.agren och 4 andra gillar detta.
  2. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är just denna del jag undrar över!

    Tack @Martin_S för länk och förtydligande!
     
  3. Mattias Holmén

    Mattias Holmén Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Genom att ha kvar kortet så är man på den säkra sidan :)
     
    Maja gillar detta.
  4. Torsi

    Torsi Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa för sommaren 2021 som inte ser ut att gå igenom. Vouchern går ut i antingen mars eller februari 2021. Har sedan tidigare redan gjort en ändring och har inte kontaktat nya 2-4-1 kontoret. Måste jag betala en extra avgift för ändring av bokningen om jag gör det innan vouchern går ut? Vad händer om jag ändrar min resa efter att vouchern har gått ut? Har inte tidigare haft dessa problem.
     
  5. aruba1

    aruba1 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om du har en giltig voucher, dvs i ditt fall med utgångsdatum 28/2 eller 31/3 så betalar 150 kr/pers för att ändra din resa. Om du ändrar din resa efter voucherns giltighet så får du antigen betala med poäng utan rabatt, dvs dubbelt så många poäng eller applicera en ny voucher som du har tjänat in under 2020 eller 2021.
     
    Torsi och Canadien gillar detta.
  6. Mikael S

    Mikael S Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ändrar du enbart datum, och har kvar samma destination som tidigare så ska vouchern ändå gälla och ingen avgift tas ut.

    Och just nu ska det väl inte vara någon avgift alls för ombokningar som jag förstått det.

    FAQ: Corona EuroBonus | SAS
     
    Ninashka gillar detta.
  7. Jean-Pierre

    Jean-Pierre Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan av egen personlig erfarenhet bekräfta att du måste har kortet kvar - det är inte enbart någon Policy-mumbo-jumbo. Har själv åkt på extra poängdebitering efter att ha sagt upp premiumkortet. (Har skivit om det tidigare på BC)
     
  8. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för din input och förtydligande. Visste att jag hade läst det någonstans! :)
     
  9. Wescey

    Wescey Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Försvann min fråga härifrån? :(
     
  10. ZZZebra

    ZZZebra Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×