Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Den var ny!
    Undra om dom sitter i fikarummet på rasterna och hittar på nya anledningar att inte hjälpa kunderna...

Lukas S, Linmet, Rebel och 2 andra gillar detta.
  2. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske hamnar i helt fel tråd, men peka mig gärna i rätt riktning isf!

Har högsta Fly Premium nivå som går ut 2021-11-30. Min fråga är om jag kan/får boka en bonus biljett i SAS Business för 60.000 där flyget avgår EFTER 30/11? D.v.s. jag har tappat högsta nivån och kan ej boka någon ny resa.

Så får man ha bokningar efter det att ens nivå har sänkts, eller åker man då på att betala ordinarie poängpris som dras i efterhand? Har för mig att jag har läst något liknande, men kan givetvis inte hitta någon källa på det. Kan ej heller hitta någon källa kring bokningar gjorda inom ens tidsperiod, men som infaller efter att man har förlorat sin nivå.

3. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästan alla dagar är 9+ lediga med swiss de dagar jag sökt, men hjälper föga om man inte kan boka.
    Känns helskumt det här. Någon som vet ungefär hur många agenter kundservice har?

Funderar om man bara ska boka långa benet först för att kunna gå runt systemet och sen ringa och komplimentera de andra,. Fast de hittar väl inget då heller kan jag tänka mig, dock kostar det ju 150 per pax, men kanske är det så man får göra.
    SAS kanske vill få in mer pengar i bolaget.

Jag hade gärna tagit en liten extra kostnad om de behöver söka Leg för Leg, för att få som jag vill :D:D

4. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Agent no.2 idag tipsade om att United ofta kan visa vart det finns award-tillgänglighet.. Vet inte om det var för att slippa mig eller ett ärligt och generöst tips.

Linmet och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver göra bokningen innan 2021-11-30. Ditt flyg kan avgå därefter. Ändringar i bokningen skulle jag gissa på inte går att genomföra därefter.

Maja gillar detta.
  6. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte söka i denna tråd om svar på nedan men med blandad framgång, så jag ställer det hela rätt ut med risk för lite repetition.

Vad är era erfarenheter av att boka en utresa eller hemresa med vouchers för att säkra ena vägen för att vid ett senare tillfälle försöka hänga på den saknade hem/utresan när tillgänglighet öppnas upp? Det finns vissa restriktioner i detta men minnet sviker mig.

7. igelkotten

igelkotten Medlem

Ja, det far du.

Maja gillar detta.
  8. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det går bra. Men du ska, som jag tolkar det, fortfarande ha kvar ditt MC Premium kort när resan sker.

9. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du hittat detta i skrift någonstans? Har nämligen försökt hitta igen reglerna för Fly Premium, men har ej lyckats hittat annat än vart gränserna går med 200.000 EuroBonus-poäng de senaste 12 månaderna för att uppnå högsta nivån etc.

Har ingen plan på att säga upp kortet här och nu, men kan vara bra att veta vad som gäller.

Det senaste året har inte varit bra för min del för att lyckas behålla högsta Fly Premium-nivån, så nu kommer det tyvärr bara gå utför de kommande månaderna. :(

10. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skriftligt på vilken del?
    Angående att boka resor är funkar det likadant som en AMEX voucher’s giltighetstid gör. Dvs du kan boka framåt i tiden.

Angående att man ska ha kvar kortet så har jag bara läst det här på BC.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!