Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    johan_fbg gillar detta.
  2. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte igår. De kunde inte boka något bortom 89 dagar. De hade ingen info om när denna begränsning släpper.

martin.agren gillar detta.
  3. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur man på bästa sätt hittar Awards till Havana, Kuba? Nu när SAS egna sökmotor ligger nere försökte jag förgäves att leta på Uniteds dito, men det verkar inte ens gå att söka till just Havana. Någon med tips eller rent av erfarenhet av att boka till det resmålet?

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett alternativt tips är att boka award till USA och sedan köpa en revenue vidare till Kuba. Detta eftersom Kuba ligger i en dyrare zon än USA, så då går awardpriset upp med 35000 poäng per person om man bokar det som sammanhållen award.

JohanGE, Brandforce och Berglund gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring Tallinn, var bara nån minuts telefonkö häromdagen. Har tidigare funnits direktflyg med Turkish från Istanbul, och Air Canada har kört från flera ställen men just nu lär väl de linjerna vara stängda.

JohanGE gillar detta.
  6. mha321

mha321 Medlem

Jag har en liggande bokning med Turkish i Nov som inte är inställd än iaf. Avgång 02:00 från Istanbul är alltid spännande -- men det gör att connection från Sverige kommer in dagen innan vilket kan ställa till det för sökmotorer.

Hade även alternativ med Air Canada när jag bokade den, men då var det "bara" Air Canada Rouge på YYZ-HAV. Fanns även Copa via Panama (Lufthansa till Panama har jag för mig det var), men då är det 737 som gäller sista biten.

JohanGE och Canadien gillar detta.
  7. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det svaret gällde bara om flygbolaget avbokade resan. Om jag valde att själv avboka behövde tydligen avresan ske senast 17:e augusti. What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline? | SAS

Så jag verkar inte ha något annat val än att vänta.

Canadien gillar detta.
  8. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av ren nyfiken testade jag söka en award från AGH-ARN-CPH-PEK. Verkar omöjligt på hemsidan även om varje separat segment har lediga platser (Plus från GOT/AGH-ARN, Plus ARN-CPH och Business CPH-PEK). Däremot verkar det gå utmärkt att boka GOT-ARN-CPH-PEK -- men bara i Plus hela vägen.

Är det en bugg i funktionen på hemsidan eller finns det någon EuroBonus/SAS-policy som sätter käppar i hjulen för att kunna boka en resa som börjar i Plus ned till CPH och därefter går i Business till PEK från antingen AGH eller GOT?

Bifogade filer:

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har tidigare, och så sent som i maj, bokat resor från GOT ut i världen som börjat med SAS Plus till CPH och sedan fortsatt i SAS Business. Så det låter som en ny bugg i så fall, eller rena tillfälligheter.

10. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att det finns platser på varje individuellt flyg behöver inte nödvändigtvis också innebära att det finns genomgående biljetter hela vägen tillgängliga.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!