Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Andrew

Medlem
Går det att ändra en Star Alliance 2-4-1 med Singapore Airlines till samma SQ-flight men annat datum, givet tillgänglighet? Eller är det helt stopp för SQ hos Tallinn?
 

palmen

Moderator
Går det att ändra en Star Alliance 2-4-1 med Singapore Airlines till samma SQ-flight men annat datum, givet tillgänglighet? Eller är det helt stopp för SQ hos Tallinn?
Singapore släpper inte awards till Eurobonus alls just nu och finns ingen info (som jag känner till) om när det kommer ändras.
Pratade med Tallinn i fredags och de informerade då om detta då jag initialt hade SQ flighter i min bokning som nu gjordes om med andra bolag.
 

Filip

Medlem
Jag försöker boka GOT-CPH-EWR i maj nästa år med Fly Premium voucher. Ett problem är dock att EWR-CPH-GOT 13 maj SK902 enbart visar Plus. Men gör man sökningen EWR-CPH så finns där plats i C. Vad är orsaken till det och framför allt vet någon om kundtjänst kan göra bokningen med premium voucher? (I så fall bör de kunna boka ben för ben)
 

Filip

Medlem
Married segments. Ring kundtjänst.

Alternativt, boka så långt du kan själv och ring in för att försöka lägga till sista flyget.

Fast ligger married segments på bokningsklassnivå? För plus går ju hela vägen och det är SAS metal.

(Bokar jag tidigare på året samma rutt så är det inga problem.)
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Fast ligger married segments på bokningsklassnivå? För plus går ju hela vägen och det är SAS metal.

(Bokar jag tidigare på året samma rutt så är det inga problem.)

Det där är relativt vanligt för SAS-metall.

Har själv råkat ut för det flera gånger. Den eminenta @Berglund har rätt. Ring in och försök att boka! Det har blivit nit för mig några gånger då ändå. Då har jag bokat bara långa benet och därefter ringt in för att lägga till Skandinavenbenet.
 

Doctor-X

Medlem
Hur lyckades du med bokning i maj 2021? Ringde du Tallin?

@fasa21

Inga frågor i den andra tråden, så svarar här istället :)

SAS släpper sina bounsbiljetter vid midnatt 330dagar innan (så just nu 2021-05-18) man får ligga och bevaka! Många platser går redan bara några minuter efter midnatt ffa på en destination som Tokyo!

Själva bokningen med vouchern gör du via den vanliga bokningsdelen på SAS.se

Kan kännas tufft i början med att hemresan tex hänger löst, men med lite ombokningar löser det sig - bevis på att det går finns i den andra tråden :)
 
Last edited:
Toppen