Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Canadien

Medlem
Men det går, historiskt har det en del somrar ploppat upp 4 platser till tex ORD och IAD men då är det ofta 30 dar bort (dvs platser i juli släpptes på i juni). Dvs kort framförhållning.
Lite längre framförhållning än så har det varit för mig. Har bokat 4 i business till NY och Chicago, då kring 90-120 dagar innan avresa då SAS tidigare hade ett extra släppfönster på de avgångar som var glesare uppbokade. Men nu tror jag inte de släpper några biljetter i detta fönster längre, kanske kommer tillbaka efter "krisen"
 

Nightfly

Medlem
Du har ett antal utmaningar här:
1. Sommarlov 2021 ser du inte tillgänglighet nu. 2021-05-05 är så långt fram i tiden SAS har släppt platser
2. Jag skulle vara varsam med att dela upp barnen på olika bokningar. Bättre 1 vuxen + 1 barn på varje (jag vet priset går upp) men om det blir trassel vill du inte ha barnen på egen bokning är min åsikt
3. SAS är överlag notorisk svåra att hitta platser med i Business under sommaren

Ingenting är omöjligt, men du kommer behöva vänta ca 4-6 veckor innan du kan planera om du vill åka sommaren 2021.

Tack för tipset. Det går ju så klart att boka 1 vuxen och 1 barn i Business och likadant i Plus - sedan kan vi ju flytta runt. Poängpriset blir ungefär lika.

Jag känner till att de släpper awardbiljetterna ca 11 månader i förväg, men då blir det ju givetvis så att utresan släpps några veckor innan jag kan boka hemresan. Kan jag boka en tillfällig hemresa som jag sedan bokar om? Eller är det bättre att boka enkelbiljetter ut och fixa det via telefon när hemresan släpps?
 

palmen

Moderator
Tack för tipset. Det går ju så klart att boka 1 vuxen och 1 barn i Business och likadant i Plus - sedan kan vi ju flytta runt. Poängpriset blir ungefär lika.

Jag känner till att de släpper awardbiljetterna ca 11 månader i förväg, men då blir det ju givetvis så att utresan släpps några veckor innan jag kan boka hemresan. Kan jag boka en tillfällig hemresa som jag sedan bokar om? Eller är det bättre att boka enkelbiljetter ut och fixa det via telefon när hemresan släpps?
SAS brukar vara väldigt restriktiva med att släppa awards över huvud taget under juli, finns risk att inget släpps alls vid 330-dagars fönstret. Det har dock öppnats upp senare ibland som några rapporterat om redan.
 

P-L

Medlem
Går det att göra ändringar på existerande Star Alliance-bokningar nu? Ser att några har lyckats... Tur eller är det fritt fram igen?
 

palmen

Moderator
Går det att göra ändringar på existerande Star Alliance-bokningar nu? Ser att några har lyckats... Tur eller är det fritt fram igen?
Det har fungerat hela tiden på befintliga bokningar, det är därför man inte ska avboka om man överväger att kunna boka något annat närmsta tiden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag fick nej när jag skulle lägga till hemresa på en existerande bokning för någon månad sen (Hade alltså bara utresa). HUACA?
Man får inte ändra sin resa till något annat (tror jag). Har du en enkel så är det just en enkel du har att spela med.
Min bokning är till Asien i sommar och jag kan boka om den till Asien, men inte till Nordamerika som exempel.
 

aikelo

Medlem
Man får inte ändra sin resa till något annat (tror jag). Har du en enkel så är det just en enkel du har att spela med.
Min bokning är till Asien i sommar och jag kan boka om den till Asien, men inte till Nordamerika som exempel.
Aj då. Jag har en Nordamerika som jag ev vill ändra till Asien.
Men jag borde väl åtminstone kunna ändra min SAS 2-4-1 till en Star Alliance i Nord/Central Amerika?
 
Last edited:
Toppen