Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ramo

Medlem
Hej, kostar det ytterligare 150kr/pers för ändringar om det sker inom 24h sedan senaste ändring? Dvs gjorde en ändring av en resa för några h sedan och skulle ev behöva göra en ytterligare ändring..
 

Tonton

Medlem
Hej, kostar det ytterligare 150kr/pers för ändringar om det sker inom 24h sedan senaste ändring? Dvs gjorde en ändring av en resa för några h sedan och skulle ev behöva göra en ytterligare ändring..

Yes.

Är du våghalsig så kan du alltid avboka kostnadsfritt och därefter göra en ny bokning. Risken finns dock att dina redan bokade platser inte återgår till att bli bokningsbara.
 

J1981

Medlem
Hur ser det ut med awardresor till tokyo med sas? Kollat lite spontant och det verkar inte släppas resor 330 dagar fram som med andra rutter, senaste jag hittar var mars tror jag? Släpps tokyo lite mer random?
Ska börja sy ihop min första first first (first *a enkel väg) sen tänkte jag ta andra vägen i sas business om möjligt.
Hur funkar det rent tekniskt med fly premium, om det tex bara finns go biljett på award, kan man fortfarande boka, applicera fly premium och flyga plus/business? Eller funkar fly premium bara när det finns award i alla klasser?
 

Canadien

Medlem
Hur ser det ut med awardresor till tokyo med sas
Det är typ svåraste destinationen att hitta awards med SAS. Har tidigare gått åt typ 10 minuter efter de släppts varje jag, 330 dagar i förväg. Vet inte om de minskat/ändrat släppen nu när de bytt till HND

Eller funkar fly premium bara när det finns award i alla klasser?
Funkar bara när det finns awards i den klass man vill resa. Boka business - betala för Ekonomi, men det måste finnas business ledigt.
 

J1981

Medlem
Det är typ svåraste destinationen att hitta awards med SAS. Har tidigare gått åt typ 10 minuter efter de släppts varje jag, 330 dagar i förväg. Vet inte om de minskat/ändrat släppen nu när de bytt till HND

Släpps biljetterna vid nån viss tid på dygnet. Så kanske man kan sitta o uppdatera på sekunden :p
 
Hade en bonusresa bokad i Maj till Peking, den bokades i november och då fanns enstaka datum och platser i SAS Business/Plus. Nu i veckan hade det tydligen släppts minst 6 platser Business per dag runt mina datum och ringde in och ändrade till ren Business Bonus =) Kändes märkligt att SAS släppte en jäkla massa biljetter just nu till Maj?
 

squeezen

Medlem
Hade en bonusresa bokad i Maj till Peking, den bokades i november och då fanns enstaka datum och platser i SAS Business/Plus. Nu i veckan hade det tydligen släppts minst 6 platser Business per dag runt mina datum och ringde in och ändrade till ren Business Bonus =) Kändes märkligt att SAS släppte en jäkla massa biljetter just nu till Maj?
Njae enligt statistik som en eminent forum medlem för så släpps väl den största mängden 123 dagar innan avfärd. Så det är ju ca 4 mån så stämmer bra överrens med mönstret.
härligt du fick till C klass båda håll!
 
Toppen