Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ekf

Medlem
Ser heller inte riktigt någon info i den text du skicka som säger att hela resan kommer avbokas?
Jag skriver inte att hela resan (eller "alla resor") kommer att avbokas, bara de återstående segmenten i den aktuella bokningen. Detta eftersom din biljett inte längre är giltig i och med att du då inte flugit sträckorna i den ordning som står på biljetten. Se även sista delen i 3.3.1.

"The price you paid is based on our fares and is specially calculated based on the travel dates you have selected and sequence of travel. Therefore the calculated price applies only to the sequence of transportation shown on the Ticket. This represents an important part of our contract with you. Due to the market situation, fares consisting of several Flight Coupons can be less expensive than the respective individual flight sections. To prevent these cheaper fares from being misused, we have made it a condition of carriage that the sectors are to be flown in the sequence of transportation shown on the Ticket."
(Min fetmarkering)
 

MartinH

Medlem
Spännande, ska prova detta igen och se vad som händer. Men känns sjukt att de skulle avboka alla resor.
Grattis, du har haft tur. I normala fall så avbokas resten av resan om du skippar ett flyg, det är så det funkar (i de flesta fall, med bolag som säljer t/r biljetter). Du får gärna ta en för laget och prova en gång till, men såvida du inte är den snubben som alltid vinner på trisslotter så skulle jag låta bli :)
 
Jag har en SAS (Mastercard Premium) Eurobonus bonusresa bokad Köpenhamn-Hong Kong t o r. Nu vill jag ändra min bokning så att jag flyger till Stockholm på hemresan istället.
1. Går det att ändra den befintliga bokningen om jag ringer SAS eller krävs avbokning och nybokning med risk för att de avbokade platserna går till revenue biljett inventory?
2. Hur mycket kommer SAS telefonkundtjänst att debitera mig för ändringen?
 

Tonton

Medlem
1. Går det att ändra den befintliga bokningen om jag ringer SAS eller krävs avbokning och nybokning med risk för att de avbokade platserna går till revenue biljett inventory?

Går att ändra. Du lägger till ett segment på bokningen. Platserna behöver inte avbokas för att göra denna ändringen.

2. Hur mycket kommer SAS telefonkundtjänst att debitera mig för ändringen?

150 SEK/DKK +- justering av skatter (Troligtvis högre i och med att du avslutar resan i Sverige)
 

Torandi

Medlem
Bokade för ett halvår sen eller så en awardresa till Osaka med Swiss i April. Jag flyger award och flickvännen betalar sin biljett själv.
Tyvärr bokade swiss av min resa någon månad efter att jag bokat den, och när jag bokade den igen var jag tvungen att flyga hem två dagar tidigare, så nu flyger jag hem två dagar tidigare än flickvännen istället för på samma flyg, något surt.

Har försökt hålla ögonen öppna för om det dyker upp nya flighter (handlar om slutet av April), men verkar inte dyka upp några nya med Swiss.
Någon som vet om jag kan vänta mig att det dyker upp några nya flighter med Swiss (eller ANA för den delen) när det närmar sig? Hoppas lite på att det ska dyka upp några, kanske avbokade eller dylikt, när det är någon månad kvar eller så.
 

Mr Planning

Medlem
Är det någon som vet ifall Tallin godkänner ARN-Bogotá via ex JFK ?
(eller annan destination i USA)

Om inte, vilken destination söderut är den längsta dom godkänner från USA?
 
Toppen