Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Såg precis i sas appen av min bonusresa som avgår på torsdag att själva namnet på bokningsklassen har ändrats till SAS Business "Bonus" vilket jag inte sett tidigare. Borde väl inte påverka något så sett, men någon som märkt detta också?
Samma på mina bokningar. En till Zurich Med Swiss i business som dessutom står som Plus Bonus. Borde inte spela någon roll.
 

Diana

Medlem
Det ska inte vara några problem normalt sätt att göra så, ni kommer få betala 150 kronor i ändringsavgift per person dock.

Sen kanske man ska lägga till en liten brasklapp om att SAS Tallinn ändrar regler typ varje dag, men jag har inte hört något som blivit nekad att lägga till flighter så länge Tallinn hittar dom och det är en reasonable routing.

Uppdatering! Efter en halvtimme i telefonkö så gick det utmärkt att lägga till första etappen. Och jag slapp undan ändringsavgiften! tack för all hjälp. Älskar detta forum!
 

Robert_E

Medlem
En nybörjarfråga:
Jag har precis bokat en resa från Köpenhamn till San Fransisco för 2 personer, Plus på vägen dit och Business på hemvägen för 90.000 poäng och en Amex 2-4-1 voucher.
Målet är att komma till Las Vegas och jag tänker köpa sträckan SFO - LAS för pengar, det borde gå att hitta för några tusenlappar.

Nu till min fråga, finns det smartare sätt att boka denna resan eller är denna varianten prisvärd enligt er?
 

ptotheg

Medlem
En nybörjarfråga:
Jag har precis bokat en resa från Köpenhamn till San Fransisco för 2 personer, Plus på vägen dit och Business på hemvägen för 90.000 poäng och en Amex 2-4-1 voucher.
Målet är att komma till Las Vegas och jag tänker köpa sträckan SFO - LAS för pengar, det borde gå att hitta för några tusenlappar.

Nu till min fråga, finns det smartare sätt att boka denna resan eller är denna varianten prisvärd enligt er?

Det låter vettigt men du får mycket mer om du bevakar och försöker byta ut plus-sträckan mot Business med SAS också. Byter du bolag inom alliancen blir det genast dyrare poängpris.

Att hitta SFO - Vegas med Delta eller AA lär vara mycket billigt i ekonomi :)
 
Toppen