Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta måste ändrats idag (var inte så igår) att det står Business Bonus istället för Business Pro som tidigare på SAS Award...

Skärmavbild 2019-11-28 kl. 20.03.26.png

Mattias Holmén gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom du vill åka jorden runt så går det normalt inte med en voucher (för 1 eller 2 pers). Eftersom du vill stanna på mer än en plats så går det inte heller med en voucher.

Om ni kan tänka er att skippa jorden runt genom att ta bort atlantflyget och 'bara' åka
    Stockholm-Sydostasien-Hawaii-Cuba och sedan tillbaks samma väg så bör det gå med tre t o r och 3 vouchers, varje t o r är ett '-' i rutten ovan . Om poängen räcker för business har jag inte räknat på.

Ett alternativ kan vara open jaw, men eftersom alla dina stopp är i olika poängzoner så tvivlar jag på att Tallinn går med på det. T ex Havanna-Bali-Hawaii som en origin open jaw

MrDollar gillar detta.
  3. Diana

Diana Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för hjälpen! Då kanske vi ska kolla på att resa inom samma poängzon och göra en open jaw av den ena delen av rutten.

4. Peke

Peke Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Tonton och Doctor-X - köpte medlemskap på awardfares, men lyckas inte få till sökningar.... :mad:

@Tonton, vart ser du den kartan av vart Star Alliance flyger? Jag tittar på Awardfares men där ser jag endast de större hubbarna när jag tittar på karta.. (såvida jag inte gör något fel)

Last edited: 30 November 2019
  5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    flightconnections.com

Tonton gillar detta.
  6. Tonton

Tonton Medlem

Fungerar fint för mig. Vad är det du inte lyckas göra med sökningarna?

7. MsNile

MsNile Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Ringde Tallinn för att lägga till en retur för en kommande resa bokad med 2-4-1, första bokningen och därav kommande fråga. Tror att jag kan ha läst och fick det förklarat av kundservice att min önskade hemresa inte gick att boka pga. den utresa jag hade. Men, jag tolkade det som om att om vi hade avbokat utresan och bokat det som en t/r istället, så hade det gått.

Var inte direkt läge att argumentera per telefon då vi fick en ok hemresa ändå, men någon som kan ge ett VARFÖR Tallinn inte kunde boka min hemresa? Det fanns platser och när jag sökte på SAS hemsida fick jag upp den som alternativ, men det var som om att den inte var kompatibel med utresan?

Om ni resegudar tror att detta påverkar:
    Ut: Turkish till Bali.
    (Önskad) hem: Singapore från KL.

8. larced

larced Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta om ämnet varit uppe tidigare, men har letat och inte hittat.
    Hur brukar det se ut mellan nyår och 13-helgen? Brukar bolagen släppa bonusresor några dagar innan även under den perioden? Om dom gör det, brukar det vara färre, eller ungefär så många som släpps dagligen just nu?
    Vilka bolag kan man hoppas på? Lufthansa? Singapore Airlines? ANA?

Är ute efter en förstaklass till Asien eller USA en dryg vecka under den tidsperioden, och kan boka med ett par dagars varsel. Kommer det vara möjligt, eller lika bra att ge upp planerna redan nu?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det behövs mer info för att få klarhet. Man får tex inte ha dubbel open jaw, dvs du flyger från tex Stockholm till Bali, och sen reser du hem Singapore till Göteborg. Man får bara ha open jaw i ena ändan, dvs där du startar eller din destination.
    Det hade då tex gått att flyga Stockholm-Bali, SIngapore-Stockholm.

Sen finns det en del agenter i Tallinn som missförstår och inte kan reglerna, kan ha varit något sådant du drabbats av också.

10. Timpsi

Timpsi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag åker från A till C via B och tiden efter landning sträckan A-B och nästa flyg mellan B-C är längre än 24h, vad gäller?

Vet att stop over räknas som max 24h men om första connecting flight är mer än 24h, hur hanterar man det? Eller får man helt enkelt ta en annan rutt?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!