Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Någon som kan svara på hur det kommer sig att när jag söker en resa i SAS sökmotor för star aliance award resor på 1 pers så kommer det upp alternativ tex jfk - Fra - Cph och det står att det finns 7 platser kvar. Men söker jag då för 6 pers så finns det inget kvar. Om jag söker ben för ben finns det också 7 platser kvar. Sen blir problemet ännu större när jag ringer Tallin och dom inte kan boka för det är meried segments på dom sträckorna. Kan man ändra hemresan själv på SAS hemsida eller måste det gå via Tallin? Blir snurrig nu :(
 

Matore

Medlem
Vi har bokat Turkish nya business på 787 till CUN men den har ju fått blandade omdömen, framförallt trång stol. Tittar nu på att försöka boka om hemresan till annat bättre bolag (utresan satsar vi på LH F via MEX.
Vilka är vettiga alternativ? Air Canada? United? Gäller alltså CUN-ARN, och vi är villiga att köpa ett positioneringsflyg eftersom möjligheten till award från CUN kan vara lite svår.
Vi behöver åka CUN ARN runt 2 mars.
Era idéer?
 

richard87

Medlem
Vi har bokat Turkish nya business på 787 till CUN men den har ju fått blandade omdömen, framförallt trång stol. Tittar nu på att försöka boka om hemresan till annat bättre bolag (utresan satsar vi på LH F via MEX.
Vilka är vettiga alternativ? Air Canada? United? Gäller alltså CUN-ARN, och vi är villiga att köpa ett positioneringsflyg eftersom möjligheten till award från CUN kan vara lite svår.
Vi behöver åka CUN ARN runt 2 mars.
Era idéer?

Screenshot 2019-09-17 at 08.55.05.png
 

Gus

Medlem
Hur är möjligheten nuförtiden att boka med amex voucher via vanliga kundtjänst? Är det klockan 17-19 man har störst chans att lyckas? Helger? Har jag förstått det rätt att vissa "traveler consultants" är berättigade att boka resor med voucher?
 
Blir förundrad över detta med merried segments. Har sökt och hittat resa SFO-LIS med Tap i business men kan inte boka LIS-CPH varken i eco eller business för det saknas en plats i business på sista benet och då kan dom inte boka i eco för det är merried segment säger dom. Då måste jag boka hela vägen i eco för att det ska gå. Är det så eller är det HUACA och prova igen?
Skulle inte lagt mina surt ihoptjänade EB-poäng på en Award med TAP.
 

MrDollar

Medlem
Om man bokar en Star alliance award via SAS.se och bokar av den inom 24h, får man fortfarande tillbaka service fee (450kr)? Eller har något ändrats?
 
Toppen