Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vindpilen

Medlem
Jag försöker boka en Fly Premium biljett ARN - MAN 4-6 Okt. Men den visar inga biljetter.
Hur fungerar det med awardbiljetter, antar att de släpper väldigt få?

Det är väldigt olika men rent generellt är att det släpps 330 dagar innan men sedan görs det ofta fler släpp av biljetter närmare inpå så bästa tipset är att hålla koll och eventuellt sätta bevakning på ex. awardfares.
 

Kaik

Medlem
Hej,

har bokat en SAS award för 2 personer. Jag vill gärna ändra anslutningsflyg för bara 1 av oss. Behöver jag betala 150kr ombokningsavgift för båda, även jag bara boka om 1 person?
 

Vindpilen

Medlem
Hej,

har bokat en SAS award för 2 personer. Jag vill gärna ändra anslutningsflyg för bara 1 av oss. Behöver jag betala 150kr ombokningsavgift för båda, även jag bara boka om 1 person?

Jag tror tyvärr inte det är möjligt då samtliga personer måste ha samma rutt i en bokning. Du får antingen göra två olika bokningar (vilket skapar andra problem) eller boka en separat anslutning.

Har jag fel här får någon gärna rätta mig men är 95 % säker på att så är fallet.

Oavsett skulle jag föreslå att du ringer kundservice och pratar med dem innan du tar något beslut/gör någon ändring.
 

Kaik

Medlem
Jag tror tyvärr inte det är möjligt då samtliga personer måste ha samma rutt i en bokning. Du får antingen göra två olika bokningar (vilket skapar andra problem) eller boka en separat anslutning.

Har jag fel här får någon gärna rätta mig men är 95 % säker på att så är fallet.

Oavsett skulle jag föreslå att du ringer kundservice och pratar med dem innan du tar något beslut/gör någon ändring.

tack för svaret. Jag vet att man får 2 separata biljetter om man ändra anslutning bara för 1 person, det är ok för mig. Jag bara undra om man betala 2*150kr eller bara 1*150kr
 

Vindpilen

Medlem
tack för svaret. Jag vet att man får 2 separata biljetter om man ändra anslutning bara för 1 person, det är ok för mig. Jag bara undra om man betala 2*150kr eller bara 1*150kr

Ok! Tänk dock på också att om något händer försvårar det om ni har separata biljetter. Ex inställt flyg, försening etc.
 

LPC123

Medlem
Blir förundrad över detta med merried segments. Har sökt och hittat resa SFO-LIS med Tap i business men kan inte boka LIS-CPH varken i eco eller business för det saknas en plats i business på sista benet och då kan dom inte boka i eco för det är merried segment säger dom. Då måste jag boka hela vägen i eco för att det ska gå. Är det så eller är det HUACA och prova igen?
 
Toppen