Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Zniper

Medlem
Fråga på angränsande tema. Om man bokar säg fyra pers i samma bokning från ARN-XXX i business. Ponera då att två pers i bokningen behöver anslutning inrikes och två inte: hur gör man då?
Om det går att boka inrikesanslutningen så man är framme på ARN i god tid innan uttikesflyget så skulle jag föredra att boka den separat istället för att bryta upp utrikesbokningen
 

Johans00

Medlem
Ringde och ändrade en Star Alliance bokning i måndags och handläggaren sa att han skulle skicka iväg min bokning på skatteuträkning?! Sedan skulle mellanskillnaden+ombokningsavgiften dras automatiskt från mitt kort och biljetten skulle biljetteras så fort det var klart. Dock har inget hänt än och det känns som det tagit lite lång tid, har det hänt någon annan och hur lång tid tog det för er?
 

fcx

Medlem
Ringde och ändrade en Star Alliance bokning i måndags och handläggaren sa att han skulle skicka iväg min bokning på skatteuträkning?! Sedan skulle mellanskillnaden+ombokningsavgiften dras automatiskt från mitt kort och biljetten skulle biljetteras så fort det var klart. Dock har inget hänt än och det känns som det tagit lite lång tid, har det hänt någon annan och hur lång tid tog det för er?

Det där brukar ta minuter, och inte dagar. Dags att ringa igen tror jag...
 

oneM

Medlem
Ringde och ändrade en Star Alliance bokning i måndags och handläggaren sa att han skulle skicka iväg min bokning på skatteuträkning?! Sedan skulle mellanskillnaden+ombokningsavgiften dras automatiskt från mitt kort och biljetten skulle biljetteras så fort det var klart. Dock har inget hänt än och det känns som det tagit lite lång tid, har det hänt någon annan och hur lång tid tog det för er?
För mig har det tagit max 10 minuter från att dom lagt på tills jag börjar få notiser om dragning på bank samt att bekräftelserna börjar trilla in på mailen, detta vid tre tillfällen. Jag skulle ringt igen!
 

danielhog

Medlem
Ringde och ändrade en Star Alliance bokning i måndags och handläggaren sa att han skulle skicka iväg min bokning på skatteuträkning?! Sedan skulle mellanskillnaden+ombokningsavgiften dras automatiskt från mitt kort och biljetten skulle biljetteras så fort det var klart. Dock har inget hänt än och det känns som det tagit lite lång tid, har det hänt någon annan och hur lång tid tog det för er?
Låter som det blivit fel, aldrig hänt mig.
 

r.bjork

Medlem
Ringde och ändrade en Star Alliance bokning i måndags och handläggaren sa att han skulle skicka iväg min bokning på skatteuträkning?! Sedan skulle mellanskillnaden+ombokningsavgiften dras automatiskt från mitt kort och biljetten skulle biljetteras så fort det var klart. Dock har inget hänt än och det känns som det tagit lite lång tid, har det hänt någon annan och hur lång tid tog det för er?
Hände samma sak för mig när jag ringde SAS, tog några dagar sen var det klart, Tallinn löste det typ direkt.
 
Är det någon som faktiskt använder Fly Premium för att boka biljetter? Eller är 2-4-1 mer värt att sikta på?

Jag står i ett vägskäl om jag ska gå över till Amex eller fortsätta köra MC.
Kommer inte resa överdrivit mycket närmsta åren, nån longhaul per år kanske. Så kommer vilja få ut så mycket av de poäng jag har och få till någon businessresa eller liknande varje år.
 

andreas

Medlem
Är det någon som faktiskt använder Fly Premium för att boka biljetter? Eller är 2-4-1 mer värt att sikta på?

Jag står i ett vägskäl om jag ska gå över till Amex eller fortsätta köra MC.
Kommer inte resa överdrivit mycket närmsta åren, nån longhaul per år kanske. Så kommer vilja få ut så mycket av de poäng jag har och få till någon businessresa eller liknande varje år.

Ungefär varje gång jag bokar poängbiljett med enbart SAS-flighter. Om du når högsta nivån på FlyPremium så har du en rabatt om 25-50% på ALLA poängresor och även i kombination med poängrabatter/kampanjer.

AMEX ger en 50% rabatt, men det är också bara en gång per voucher. Jättebra om man vill åka med star Alliance och kanske maximera med en kul First-routing. Men att nyttja på en inrikes med sas känns som ett sämre värde. Då ger FlyPremium samma rabatt men ett obegränsat antal gånger.
 

bachelor

Medlem
Jag har bokat tre resor i fly premium. Shorthaul. Vore värdelöst att kasta bort en 2-4-1 på en resa till Mallis i Sas plus. Samma sak om man har barn som ska med. Amex gäller bara för 2 pers om jag fattat rätt?
 
Toppen