Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Canadien

Medlem
Om man inte har hundra extraprogram eller likande. Hur kan en vanlig dödlig se tillgänglighet 14 dagar framåt på Lufthansa first?

Går bara med LH egna Miles, då ser man vad som finns längre fram, men detta betyder inte att de sedan kommer släppas till övriga Star Alliance (Eurobonus) så om du bara har EB-poäng så är det onödig kunskap att veta vad Miles&More kan boka 30dagar eller 8 månader ut.
 
Ursäkta, min fråga var hur jag kan se tillgängligheten dag 1-14? Sorry om jag var otydlig.
Finns många trådar om detta, så mitt tipps är att leta lite och läsa på.
Allt blir så mycket enklare när man har mer kunskap, viket man oftast får genom att läsa igenom trådarna.

Men ett alternativ är United.se men som alltid inte 100% säker att det du ser kan bokas...
Experflyer och awardfare är två andra som kostar

Sen behöver du knappast inte 100 extraprogram.
Jag klarar mig på expertflyer, awardfare och United, SAS egna för mina bonusresor.
En del använder bara United.
Alla är vi olika
 

dayone

Ny medlem
Hade hittat en bra bonusresa i business på united.com, med sista benet på utresan EN8860 (LH9500). Dock hittade dom inte den flighten hos tallin, varken i economy eller business. Antar att Air Dolomiti inte går att boka via eurobonus då, trots att dom är den del av Lufthansa regional, någon som kan bekräfta?
 

ekf

Medlem
Hade hittat en bra bonusresa i business på united.com, med sista benet på utresan EN8860 (LH9500). Dock hittade dom inte den flighten hos tallin, varken i economy eller business. Antar att Air Dolomiti inte går att boka via eurobonus då, trots att dom är den del av Lufthansa regional, någon som kan bekräfta?
Air Dolomiti räknas inte som *A om de flyger under eget prefix (EN), flyger de wet-lease åt Lufthansa (utan EN-flightnr) så räknas det som *A då de går under Lufthansas flagg
 

emj84

Medlem
En fråga gällande vid ändring av award resa. On jag förstått det rätt så kan man inte omboka efter att en voucher gått ut. Men kan man ändra namn? Eller gäller det som ombokning?

Så jag bokar ex resa den 20 december, voucher giltig till 31 dec -19 och avresa feb -20. Namnändring vill göras 1 vecka innan avresa
 
En annan fråga.

Har en resa bokad för 2 pers för 130k poäng. En voucher då använd. Kan jag ringa Talinn och applicera på den nya vouchern jag fått också och få betala 65k poäng eller måste jag avboka o boka igen?

Poängen kommer vara större poäng än vouchers...
 
Toppen