Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Matore

Medlem
Försöker avboka en bonusresa inrikes med SAS men får följande felmeddelande;”Vi kunde tyvärr inte hitta någon information om EuroBonus-poäng som har använts för denna bokning. Försök igen.”
Vid närmare koll ser jag att det faktiskt inte dragits några poäng från mig vid bokning. Det är ju toppenbra iofs. Funderar på att då behålla den eftersom den inte kostat mig några poäng, men frågan är om det kan bli strul. Nån som varit med om liknande?
 
Försöker avboka en bonusresa inrikes med SAS men får följande felmeddelande;”Vi kunde tyvärr inte hitta någon information om EuroBonus-poäng som har använts för denna bokning. Försök igen.”
Vid närmare koll ser jag att det faktiskt inte dragits några poäng från mig vid bokning. Det är ju toppenbra iofs. Funderar på att då behålla den eftersom den inte kostat mig några poäng, men frågan är om det kan bli strul. Nån som varit med om liknande?
Problem kan det ju skapa, du har ju inte "betalat" för resan...
 

Tonton

Medlem
Försöker avboka en bonusresa inrikes med SAS men får följande felmeddelande;”Vi kunde tyvärr inte hitta någon information om EuroBonus-poäng som har använts för denna bokning. Försök igen.”
Vid närmare koll ser jag att det faktiskt inte dragits några poäng från mig vid bokning. Det är ju toppenbra iofs. Funderar på att då behålla den eftersom den inte kostat mig några poäng, men frågan är om det kan bli strul. Nån som varit med om liknande?

Ja, inga problem. Har inte själv varit med om det, men har bekanta som har rest på bonusresor där de har glömt att dra poängen. Alltid rullat på utan problem.
 

Matore

Medlem
Ja, inga problem. Har inte själv varit med om det, men har bekanta som har rest på bonusresor där de har glömt att dra poängen. Alltid rullat på utan problem.
Intressant. Man undrar ju hur de kan ”missa” det när det är en automatiserad process när man bokar på sajten. Men det är bara att tacka och ta emot. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HenrikSWE

Medlem
Jag försöker boka en resa i maj nästa år; CPH-EWR i Business ut och Plus hem. Är det helt kört om det inte finns några platser nu när de släpps 330 dagar innan eller brukar det släppas fler efterhand?
 

aldrighemma

Medlem
Är det bäst att boka något, även om det inte är exakt rätt klass/dag och sedan göra en ombokning om några bättre biljetter släpps eller måste man avboka hela resan då och boka på nytt?
Alltid bättre att boka något även om det inte är helt optimalt! Gäller det rena SAS resor kostar det ju inget att boka av om man ändrar sig, och dessutom kostar det "bara" 150kr/person att boka om om man bara ska ändra någon enstaka flight i bokningen och vill vara säker på att resten ligger kvar.
 

9lillakatter

Ny medlem
Hej, ber om ursäkt för idiotiska frågor på förhand, men har man rookiestatus (EBS) + rookiehjärna blir det inte bättre än så här. Jag och partnern ska resa runt i Asien feb+mars nästa år. Har skramlat ihop nästan 100k poäng, och min förhoppning är att det ska täcka långflighterna, alltså t/r asien.

Några frågor:

1. Vi vill börja resan på Borneo och avsluta i Tokyo. Kan man boka Stockholm-Kuala Lumpur dit och Tokyo-Stockholm hem i samma bokning med samma 2-4-1 voucher? Eller är det för stora avstånd för att funka som open jaw?
2. Vad kostar det egentligen? När jag kollar SAS egna star alliance-sök verkar det vara 45.000 per person och sträcka när jag söker t/r, men söker man en enkelresa står det 54.000?
3. Vi har uppenbarligen bara poäng att boka ekonomi nu, är det möjligt att uppgradera senare när vi får ihop mer poäng i höst?
4. Kan man boka om sin resa till annan dag/tid? Isf vad kostar det och hur sent innan kan man?
5. Andra generella tips inför att boka sin första bonusresa mottages gärna :)

Vore väldigt tacksam om någon erfaren själ kan guida mig lite. Tack på förhand!
 
Toppen