Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

samt om man får flyga via singapore?
Jag antar att du undrar om du får lov att flyga via Singapore utan att betala för Singapore-zonen? Vissa har lyckats, andra har fått avslag. Generellt är vanliga SAS kundtjänst mer villiga att släppa igenom kreativa routings än Tallinn-kundtjänst, så är bokningen utan AMEX-voucher är det större chans att det lyckas. Får du avslag kan du HUACA, dvs Hang Up And Call Again.

Lite oklart vilken tråd, men jag testar denna. Jag har en bokning med Turkish till Maldiverna i mitten på augusti, men skulle hellre flyga annat bolag. Det är ganska få som flyger till med Star alliance, däremot undrar jag om någon har erfarenhet av andra bolag brukar släppa biljetter?
Till Male flyger följande Star Alliance-bolag (från Velana International Airport - Wikipedia): Air India, Austrian (seasonal; verkar inte dra igång förrän i slutet på oktober), Lufthansa (seasonal; verkar inte dra igång förrän i slutet på oktober), Singapore Airlines och Turkish Airlines. Gör separata sökningar på Uniteds sökmotor och gå till "Advanced Search" och välj att du vill slippa byte i Istanbul: XXX-DEL & DEL-MLE, XXX-BLR & BLR-MLE, XXX-TRV & TRV-MLE eller XXX-SIN & SIN-MLE.
 
Last edited:

Gargamel

Medlem
Kanske lite OT men ändå inte då F med SQ är mitt mål med poängjagandet. När man bokar med en 241 betalar man poängen för varje ben eller är det samma pris oavsett? Tex det senaste som har diskuterats CA/Lufthansa F och sedan SQ F.
 

Taggen

Medlem
Kanske lite OT men ändå inte då F med SQ är mitt mål med poängjagandet. När man bokar med en 241 betalar man poängen för varje ben eller är det samma pris oavsett? Tex det senaste som har diskuterats CA/Lufthansa F och sedan SQ F.
Inte varje ben. Det är den dyraste flighten till/från din destination som sätter priset oavsett antal ben och i vilken bokningsklass de andra flighterna sker i. Uppdelning kan dock ske om den dyraste flighten till destinationen är F och när du flyger tillbaka från din destination är din dyraste flight i C så blir totala poängpriset baserat på F ena vägen och C andra vägen oavsett antal legs.
 

Gargamel

Medlem
Inte varje ben. Det är den dyraste flighten till/från din destination som sätter priset oavsett antal ben och i vilken bokningsklass de andra flighterna sker i. Uppdelning kan dock ske om den dyraste flighten till destinationen är F och när du flyger tillbaka från din destination är din dyraste flight i C så blir totala poängpriset baserat på F ena vägen och C andra vägen oavsett antal legs.
Tack! Då är jag med på hur det fungerar
 
Toppen