Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. bachelor

bachelor Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig funkar vanliga sas.se nu med fly premium, voucher och den 50% rabatt kampanjen. Det efter jag loggat in på Classic sidan först, som någon skrev om i 50% kampanj tråden :)

3. nili

nili Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För ett par veckor sedan bokade jag en bonusresa till Manchester i höst. Skulle boka om den nu under kampanjen för att tjäna några poäng men när jag ska boka om så får jag ett fel "systemet inte kan hitta poängen för resan" eller liknade. Går då in och kollar mitt poäng-kontoutdrag och märker att det inte har dragits några poäng när jag bokade. Har fått mail med "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" men inte något mail "booking reference and information about your trip" som också brukar komma (där dragna poäng står). Går också att gå in och boka platser mm. Någon som varit med om något liknande? Nu tänker jag ringa SAS och kolla upp det men funderar på om biljetten hade varit giltig eller hade man blivit stoppad vid incheckning tror ni?

4. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förekommer, även om det inte är jättevanligt. Jag åkte på en sådan biljett häromåret, det var inga problem alls. Naturligtvis nojade jag liksom dig mellan att jag upptäckt det och avresan.

nili gillar detta.
  5. Johnnyboy

Johnnyboy Medlem

Har lyckats få fram några flighter med Singapore via sas star alliance Award. Trodde detta inte var möjligt? Hittat FRA-SIN samt några BKK-SIN

Johan Gott gillar detta.
  6. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar funka! Tack!

7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar vara ok sedan cirka 36h tillbaka.

8. Tonton

Tonton Medlem

Ja, detta öppnades upp för två dagar sedan. SAS visar business på alla tillgängliga flygplanstyper medan United ej visar A380/B773ER/B772ER. Aeroplan och Lifemiles visar bara economy i nuläget.

Exempel:
    65874231_2323569444549004_4838442656520470528_n.png

martin.agren, palmen och Abbs gillar detta.
  9. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg på Twitter igår där The Points Guy skrev att via United och Avinca gick det nu att se SQ awardresor. det hade varit någon typ av IT problem som SQ nu hade löst. Kanske detta påverkat SAS också och att det är löst nu? Dock verkade det bara visas ECO platser just nu.

10. Tonton

Tonton Medlem

Nja, det har inte varit IT-problem - snarare stenhårda förhandlingar. De har använt IT-problem som en ursäkt...

Som jag skrev i inlägget ovanför ditt:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!