Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag tänkte väl det. Se min förra post. Tror att det var en SAS agent som behöver lite ledigt efter en, får man anta, ganska intensiv jobbvecka.

2. findout

findout Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Hur ser tillgängligheten av First ut nu för tiden? Jag skulle vilja boka två biljetter till t.ex. Sydamerika eller Toky, men är det bara Lufthansa som gäller då?

Har tidigare bokat First med Asiana till Tokyo.

Gus gillar detta.
  3. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hur är det med SQ availability står ju i online toalett att man ska ringa. Finns det något sätt att hitta indikation på platser i C? F finns ju den gamla novisen att 4 till salu = 2 award, 3 till salu = 1 award men i C hur är det där? Så sjukt tröttsamt att ringa in hela tiden, köa och så finns det inget, kan lägga tiden bättre på annat då.

Gus gillar detta.
  4. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njae, till sydamerika är det väl främst Lufthansa.
    Till Tokyo om du kan ta stopp finns ju Thai till BKK sedan vidare. Eller Singapore (CPH-SIN har first till sista oktober).
    ANA släpper ju oftast bara en plats så den är typ körd

5. Grahnen

Grahnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planen med rundresa i Sydamerika gick i stöpen när tjejen ville följa med. Så kollat på rundresa till Burma-Laos-Kambodja-vietnam. Hur skulle en roligare resa till yangon se ut? Funderar på om det funkar Got-Fra-Icn-sin-rgn med ett 12h stop i seou? Hem tänker jag SGN-tpe-cdg/vie-fra-got. Tror ni det kan funkar eller är det bara att tänka om?

6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde gå, max antal segment är åtta och open jaw ska gå bra på dessa ställen med

7. Grahnen

Grahnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänker mest ifall de godkänner icn när det går så många flyg till både Singapore och Bangkok?

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bör inte bara några problem.

9. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skrev i en annan tråd tidigare idag, men vet inte om den var/är lämpligast här eller där (SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)). Så provar här (admin får så klart säga till om det inte passar)

Hej. Med små, små steg börjar jag arbeta upp mitt Eurobonussaldo igen efter min Business Class-resa till Kapstaden, Sydafrika, och börjar (inte helt sant; har alltid nästa resmål i åtanke) fundera på hur nästa Amex 2-4-1 voucher ska användas. Jag har sedan jag blev medlem här insett att få flyga i 1a Klass inte längre behöver vara en utopi, utan faktiskt rentav en realitet (givet, för min del, en 2-4-1 voucher, och alldeles för mycket shopping för att nå poängen som krävs).

Så till frågan. Givet att jag skulle vilja testa på en First, och givet att det är en bonusresa inom *A, vilket bolag/flygplanstyp/sträcka ska man hålla utkik efter. Med andra ord, vilken är den optimala First class upplevelse givet ovan förutsättningar? :)

filip23 gillar detta.
  10. Jonkandonkan

Jonkandonkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej, riktig nybörjare och försöker få lite grepp om det hela för att boka en bra första EuroBonus (+Amex 2-4-1) resa framöver..

- Att hitta bra awardresor via SAS/Star Alliance egna portal verkar halvdrygt, det finns sökmotorer, vilken är bra och lättanvänd?
    - Ringa Tallin, det verkar vara way-to-go direkt man inte bokar en vanlig simpel resa? Kostar det något, om man inte får till en bokning?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!