Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Tonton

Tonton Medlem

Tror inte Tallinn kommer att acceptera rutten :(

Well well - tillbaka till ritbordet för att vara lite proaktiv.

Mattias Holmén gillar detta.
  2. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha okej :(
    Väldigt konstigt dock med waitlist.
    Det är ju ingen restaurant du ska på... o_O

3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ”Being waitlisted for an award ticket means you may or may not actually end up with a seat on the plane, and unfortunately there isn’t any kind of magic eight ball that can inform you whether your seats will clear.”

Be Careful When Searching ANA Award Availability

Tonton gillar detta.
  4. Tonton

Tonton Medlem

Känns inte jättetroligt att jag får en plats där då... Frågan är om jag ska vänta tills skatterna är uträknade, eller om jag ska vara proaktiv och försöka boka någonting nytt imorgon. Svåra val :)

Mattias Holmén gillar detta.
  5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan mycket väl vara någon back office som räknar skatter i Sverige, jag skulle ha is i magen.

6. B747forever

B747forever Medlem

Tillåter inte SAS bonusresor med anslutande flyg som avgår dagen efter första flyget? Försöker boka EU-ARN-LAX som då innebär att ARN-LAX avgår dagen efter EU-ARN. Verkar bara gå att boka Skandinavien-LAX som bonusresa då dessa ankommer tidigt nog för att hinna ansluta till ARN-LAX samma morgon.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det ska gå bra, men du får säkert ringa in eftersom SKIT byggt webbsidan.

8. B747forever

B747forever Medlem

Verkar inte heller gå att boka LAX-ARN-EU. Förra året bokade jag LAX-ARN-LHR utan problem, men verkar inte ens gå att söka det för tillfället.

9. B747forever

B747forever Medlem

Får väl försöka med att hitta bonusbiljetter separat för varje segment och ringa in. Onödigt krångligt.

10. Tonton

Tonton Medlem

Beror på hur man ser det.

Ju krångligare desto bättre för oss som har koll på allting. Det blir lättare att hitta bonusplatser då ;)

Mr Basic, palmen, Zniper och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!