Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att married segments verkligen bara kan bokas vid ett och samma tillfälle. Det är lite av grejen med dem.

Det beror på om det verkligen är married segments eller inte. Svårt att säga.

2. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det förstår jag att det måste bokas på en hång och hänga ihop. Men antingen borde väl då 0/4 funka, eller 4/4.
    Ser inte logiken i 1/4?

Jaja, med nya regler får jag se om DPS-BKK-SIN finns att hitta.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ju vara ett visst antal säten som är berörda av married segments. Det finns inte så mycket logik för oss att förstå - det är bara att acceptera.

squeezen gillar detta.
  4. Gus

Gus Medlem

Men har inte flygbolagen ett visst ansvar om en resa kan bokas på en och samma biljett? Hade jag blivit gratis ombokad för hemresan om jag kommit försent till Washington? (vilket jag såklart hade gjort). Inte för att jag skulle drömma om att genomföra resan men vore kul att veta hur det skulle gå till i teorin.

5. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du hade inte blivit ombokad för att du missar flyget så länge det inte beror på att ditt inkommande flyg är försenat. Så landar det i tid i Miami får du lösa det själv.

Flygbolag har ett ansvar att du inte bokar under MCT men svårt att se att det finns reglerat mellan olika städer. Man kan inte bygga in/reglera allting.

Gus gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, inte när du byter mellan två städer på det där sättet. Hade de varit Co-terminals hade de kanske tagit lite ansvar men i det där exemplet är det ditt problem.

Gus gillar detta.
  7. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    HUACA gav samma svar, de kan inget göra... de måste släppa hela bokningen och boka dem sammanhängande...
    Får väl bli SCOOT mellan DPS-SIN se till att ha 5h mellanlandning och sedan dra vidare med SQ F, blir ju lite härlig kontrast (till det bättre) kanske. Får ju se det positivt.

Idag var agentens förslag att åka till BKK kvällen innan, övernatta och sedan dra vidare. Men på en weekend som är på plats på Bali Fredag lunch till måndag em så känns det lite väl saftigt att redan på söndag åka till Bangkok och mer eller mindre "bara vänta".

Scoot är ny erfarenhet i så fall, MEN det är lång tid kvar så kommer bli lite nya samtal under tidens gång till Tallinn och se om det luckras upp något.

Gus gillar detta.
  8. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser inte Lufthansa First award från FRA till SIN nuförtiden...
    Som bekant Lufthansa börjar släppa First award 14 dagar innan. Jag har bevakat nu under längre tid (Idag +14) men ser inte en enda plats till SIN.
    När jag kollar på filghter i EF - hittar jag att tex att på söndag "finns" 4 platser till salu (F4) men inga O-platser.
    Har jag missat ngt?

P.S. nu ser jag att det finns 1 plats för kvällens avgång och det fanns inte imorse :)

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EF har ju inte någon direkt relation till om det kommer awards eller ej. Detta är väl en av de svåraste att hitta F awards på och dessutom är det högsäsong för affärsresande så en full/överbokad business eller ekonomiklass kan ju göra att de håller på platserna i First.

WTP och agehall gillar detta.
  10. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore är en populär destination och de flyger med en A380. Visar EF 4 platser så är redan 4 sålda/upptagna. Dvs halva kabinen, inget säger att de då kommer släppa ytterligare som O-klass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!