Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Det måste du i och för sig även om det är på samma biljett. Hämta ut väskan alltså. Checka in görs lämpligast på nätet eller i resp flygbolags app.


Tänkte på en sak bara. Om det är en bilj hela vägen går väll bagaget direkt till Den? Eller måste det ut och sen checkas in igen för att det är Usa? Det brukar ju gå hela vägen om det inte försvinner
 
Inga flighter landar speciellt tidigt och ska man byta till en annan flight på separat biljett vill man nog ha en 4h mellan flighterna, så det lär inte göra någon skillnad.
3 timmar bör räcka och det är tillräckligt för att man ska få ersättning från sin försäkring: http://www.businessclass.se/forum/t...utning-även-med-två-separata-bokningar.31671/

SK939 landar i Los Angeles 12:15
UA1711 avgår 15:48 och landar i Denver 19:20

SK909 landar i New York (EWR) 12:55
UA2041 avgår 16:45 och landar i Denver 19:07
 
Last edited:

agehall

Medlem
Bör och bör. Problemet är att om du missar din flight vet du ju inte när du kommer fram så om det primära är att ha någon uppfattning om när man kommer fram och inte komma fram allt för sent, så är det högst lämpligt att ha rejäla marginaler.

Personligen skulle jag stanna en natt där jag först landar i USA och sedan ta första morgonflighten vidare dagen därpå.
 

chazzie

Medlem
Nej. Du måste alltid förtulla bagaget på första flygplatsen du landar på i USA.

Ett av många ställen där vårt kära favoritland i väst inte riktigt är med i tiden :) Det ska väl inte vara så väldigt omöjligt att få till en internationell transfer även där?
 

MartinH

Medlem
4tim funkar men det blir rätt sen ankomst till slutmålet Vail som är 3tim bil från Denver. Kanske blir bäst att stanna i Denver och köra dagen efter tidigt upp till Vail.
STORT tack för er hjälp!
Det går att flyga till Vail EGE också. Nästan så att det kan vara värt det att hoppa över MC premium och SAS plus för att få allt på en biljett.

screenshot-matrix.itasoftware.com-2018.05.24-10-45-52.png
 

agehall

Medlem
Ett av många ställen där vårt kära favoritland i väst inte riktigt är med i tiden :) Det ska väl inte vara så väldigt omöjligt att få till en internationell transfer även där?
Finns väl på ett fåtal flygplatser. Men ska man vidare inrikes spelar det ingen större roll...
 

Senator

Moderator
@LPC123 om du skall köpa en separat biljett till Denver, fundera på om det inte är bättre att flyga till Vail/Eagle (IATA: EGE) direkt? Jag skulle inte sätta mig i en hyrbil efter en resa från Sverige och köra I-70 via Eisenhower Tunnel och Vail Pass samma dag. Det framgår inte när på året resan är, men det finns direktflyg från Newark, Chicago på vintertid. På sommaren är det via Denver.
 

ante_77

Medlem
Jag borde kanske leta först, jen jag tar mig friheten att vara bekväm och ställa frågan...
Går det inte att boka bonusresa i Biz med SAS till USA eller Asien?
Jag får bara upp en massa alternativ med Eco och Plus
 

MrDollar

Medlem
Klart det går, dock måste du bemöda dig med att söka lite mer på sas för lediga awardplatser i C/Business.

Kan vara slitsamt, men finns diverse tricks om du orkar kolla runt på forumet.

Jag borde kanske leta först, jen jag tar mig friheten att vara bekväm och ställa frågan...
Går det inte att boka bonusresa i Biz med SAS till USA eller Asien?
Jag får bara upp en massa alternativ med Eco och Plus
 
Toppen