Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. Impendill

Impendill Medlem

150.000 i first till Centralamerika är väl vad det kostar? Eller varför skulle det kosta 190.000 poäng ?

agehall gillar detta.
  2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till Sydamerika kostar det 190k poäng om jag minns rätt. Men de brukar bara debitera till slutdestinationen.

agehall gillar detta.
  3. Impendill

Impendill Medlem

Fattade det som att det var byte i Colombia för att ta sig till slutdestination mexico.

Mattias Holmén gillar detta.
  4. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, byte i Colombia med slutdestination Mexiko. Jag uppfattade Tallinn som att det skulle gå på 190k. Har även en bekant som gjorde en liknande bokning och debiterades 190k, så för någon av oss har det ju blivit fel. Kanske är bättre att be honom ringa och kolla vad som gäller ;)

5. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har nu stämt av med Tallinn och detta är en del av de nya reglerna. Fram till nyligen var det slutdestinationen som avgjorde priset, men framåt blir det dyrare om man flyger via en dyrare zon. Tråkigt med ytterligare ”försämringar” i reglerna, men det är ju i vart fall bättre än ett förbud mot att flyga via en dyrare zon :rolleyes:

martin.agren och RollingStone gillar detta.
  6. RollingStone

RollingStone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reste från Stockholm till Cancun via Bogota under påsken 2016 och debiterades för sydamerika-zonen (140k poäng, 2-4-1) istället för nordamerika. Så det låter som jag blev snuvad på 30k poäng.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har skett rätt många regeländringar sedan 2016, så det kan mycket väl ha varit korrekt då. Jag kommer inte ens ihåg hur det såg ut på den fronten då.

RollingStone gillar detta.
  8. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Inga nya regler. Det har alltid varit så att flyger man via dyrare zon så måste man betala för det. Ni som tidigare gått undan för lägre pris får vara nöjda :)

Zniper, RollingStone, Dr. Miles och 2 andra gillar detta.
  9. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt så jag tolkat det med.
    Var väl en del bokningar som gick igenom till Male via Singapore iofs med indien pris (maldiverna) samt att det är relativt lång omväg. Men de skulle nog vara glada.

Rätt logiskt man betalar för dyraste delen av sin resa snarare än destination.

RollingStone, Janne V och agehall gillar detta.
  10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, regeln om byte i dyrare zon har funnits länge, men det är först nu som man börjat tillämpa den.

RollingStone, Berglund och Myllys35 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!