Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

agehall

Medlem
241 voucher kan du använda singel då används 70000 poäng för Business class eller med din partner då 140 000 poäng. Om du använder den singel kommer att den andra hälften brinna. Smartast bokar singlar 2 ticket samtidigt för olika ändamål. Då har du använt den två ggr och inte slösat vouchern. Man kan också dagar innan resa be SAS kontoret annullera singel resan och skaffa två resor i olika tider och omgående köpa tillbaka aktuella resan.
Inget av det där känns riktigt rätt.
 

adhoc76

Medlem
Tänk på att Panama ibland kan vara orimligt dyrt att köpa enkelbiljetter till/från av någon anledning. Men det kompenseras i viss mån av att hotellen är så billiga.

Ja jag har sett det. Tycker för övrigt att biljettpriserna från USA till Colombia, Panama, Mexico, Costa Rica etc var oväntat dyra. Men en enkel Panama - Cartagena visade sig vara möjlig att komma över till hyfsat pris. Det är ju en kort resa så ekonomi får duga. Dessutom vete fasen om värdet är så mycket bättre med tanke på att Copas Business-produkt i 737-800 är långt ifrån märkvärdig. Bättre än SAS Plus med samma kärra iofs, men det är en dålig jämförelse eftersom det inte ska jämföras med Business. Är dessutom *A Gold så då blir det ju ännu mindre angeläget att betala extra för Business.

Boende i Panama löser sig. Är aktieägare i ett svenskt aktiebolag som ägnar sig åt fastighetsutveckling i Panama och tänkte nyttja aktieägarförmån.
 
Få se nu om jag har fångat detta rätt. Diskussion har uppkommit om att åka till Cartagena över jul/nyår i anledning av jämn födelsedag hos en i min bekantskapskrets. Har blåst en del poäng (Eurobonus) på tidigare award-resor så har inte tillräckligt kvar för att täcka hela resan på poäng. Funderar därför på att ta ett hopp över pölen med betald biljett, t ex Arlanda-Washington, som har rimliga prissättningar även nära jul. Därefter är tanken att ta sträckan mellan Washington och Cartagena på poäng. Så till min fråga.

Från Washington ser det ut att finnas en hel del tillgängliga platser med Copa, via Panama. Det slog mig då att jag gärna skulle stanna ett par dagar i Panama. Men såvitt jag begriper är stopover inte tillåtet, däremot open jaw. Kan man boka Washington-Panama på poäng, betala själv för Panama-Cartagena och sen boka Cartagena-Panama-Washington på poäng (förutsatt att det finns platser förstås). Hur många poäng kostar det om jag använder Amex 2 4 1?
Vet inte om det är intressant men det finns betald J/K-klass med Avianca JFK-BOG-CTG//PTY-BOG-JFK för ca 800USD med avresa några dagar före jul och hemresa några dagar efter nyår. (Råkade se nån tråd på flyertalk om just Cartagena.)
 

adhoc76

Medlem
Vet inte om det är intressant men det finns betald J/K-klass med Avianca JFK-BOG-CTG//PTY-BOG-JFK för ca 800USD med avresa några dagar före jul och hemresa några dagar efter nyår. (Råkade se nån tråd på flyertalk om just Cartagena.)

Klart intressant! Men hur hittar man detta? Hittar inte multicity på Aviancas hemsida...

Edit: hittade nu.... ska söka.
 

palmen

Moderator
241 voucher kan du använda singel då används 70000 poäng för Business class eller med din partner då 140 000 poäng. Om du använder den singel kommer att den andra hälften brinna. Smartast bokar singlar 2 ticket samtidigt för olika ändamål. Då har du använt den två ggr och inte slösat vouchern. Man kan också dagar innan resa be SAS kontoret annullera singel resan och skaffa två resor i olika tider och omgående köpa tillbaka aktuella resan.
Man kan inte boka 2 olika resor med en voucher. Om den bokas för mer än en person måste båda åka exakt samma flighter.
Vouchern gäller för upp till 2 personer, helt klart blir värdet bättre om man åker 2, men även svårare att hitta tillgänglighet då.
 

Myllys35

Medlem
Hej,
Är det möjligt att få rabatt på poängpriset? Jag har nämligen en bokning i first till Mexiko via Colombia och den borde därför gå på 190 000 eurobonuspoäng, men endast 150 000 har dragits. När jag bokade uppfattade jag det som att 190’ skulle dras, men att jag om jag tex bokade om via USA skulle få ner det till 150 (Kan tillägga att jag ville åka via USA, men det gick inte pga bristande tillgänglighet).
Nu har jag hittat bättre anslutande flyg på Uniteds hemsida och funderar på att boka om dessa. Antar att de då kommer upptäcka detta och dra fler poäng? Eller har någon varit med om att man kan få flyga via en dyrare zon om det saknas lediga platser direkt till slutdestinationen? o_O
 
Toppen