Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

agehall

Medlem
Nja, det vet jag inte. Den senaste diskussionen i den här tråden handlar om vad som händer om ens anslutning blir sen när man ska vidare i F på en genomgående biljett (även om detta inte bekräftats av frågeställaren vad jag kan se).
 

Zfarnor

Medlem
Tack vänner för all respons
Fick få tag i ytterligare 9 platser (åt kompis familjen (4)och min brors familj(5) utöver mina 4 platser!!!!! Totalt fick få tag i 13 rena Business klass till Asien. Fick skänka 43000 SAS poäng till brorsan för att han få alla 5 ticket i hand med 2 och ½ st voucher: 2.4.1
Vi flyger Thai via Frankfurt.( 4 platser):
ARN-Bangkok-Hanoi 27 dec....retur 7 Januari: Ho Chi Min-Munich-Arn
för min kompis familj 4 platser var det svårt att ordna exakt som våran då blev det så i stället:
Arn- Frankfurt-Bangkok- Hanoi 17 dec och retur samma väg 8 januari
för min brors familj 5!!!! personer blev det en manöver via Hong kong ( ingen åker dit runt ny år därför verkar så lättare få 5 platser)...
De startar från Riga : Riga-Frankfurt-Peking-Hong kong 27 dec-----retur: 9 januari Hongkong-Frakfurt-Arn-
sedan får de köpa lokal flyg till Hanoi för ca 10000 kr T&R for alla 5 för att hänga med oss.
de blev många samtal fram och tillbaka till SAS innan allt låg på plats.
Jag får ring och kolla lite till framöver för att se om de kan slippa Hongkong annars det är ett gott tillfälle att Besöka en av Asiens vackraste metropolen på köpet.
 

adhoc76

Medlem
Få se nu om jag har fångat detta rätt. Diskussion har uppkommit om att åka till Cartagena över jul/nyår i anledning av jämn födelsedag hos en i min bekantskapskrets. Har blåst en del poäng (Eurobonus) på tidigare award-resor så har inte tillräckligt kvar för att täcka hela resan på poäng. Funderar därför på att ta ett hopp över pölen med betald biljett, t ex Arlanda-Washington, som har rimliga prissättningar även nära jul. Därefter är tanken att ta sträckan mellan Washington och Cartagena på poäng. Så till min fråga.

Från Washington ser det ut att finnas en hel del tillgängliga platser med Copa, via Panama. Det slog mig då att jag gärna skulle stanna ett par dagar i Panama. Men såvitt jag begriper är stopover inte tillåtet, däremot open jaw. Kan man boka Washington-Panama på poäng, betala själv för Panama-Cartagena och sen boka Cartagena-Panama-Washington på poäng (förutsatt att det finns platser förstås). Hur många poäng kostar det om jag använder Amex 2 4 1?
 

Zfarnor

Medlem
241 voucher kan du använda singel då används 70000 poäng för Business class eller med din partner då 140 000 poäng. Om du använder den singel kommer att den andra hälften brinna. Smartast bokar singlar 2 ticket samtidigt för olika ändamål. Då har du använt den två ggr och inte slösat vouchern. Man kan också dagar innan resa be SAS kontoret annullera singel resan och skaffa två resor i olika tider och omgående köpa tillbaka aktuella resan.
 
Toppen