Senaste nytt

Frågor kring Swiss och blandad resa Ekonomi (M) och First (A)

M.T

Medlem
Funderar på att boka en resa ARN-SFO under våren har hittat bra priser på Ekonomi flex (klass M) dit och First (klass A) hem.

Tänker att jag försöker uppgradera min ekonomi biljett dit till C, är det budgivning på Swiss a'la plusgrade för oss med eurobonuspoäng eller är det fasta priser?

Ang limousine för första klass passagerare; är den gratis och gäller den även om man bara flyger ena benet i First? vore trevligt att få åka till SFO och hem från ARN...
 

palmen

Moderator
Funderar på att boka en resa ARN-SFO under våren har hittat bra priser på Ekonomi flex (klass M) dit och First (klass A) hem.

Tänker att jag försöker uppgradera min ekonomi biljett dit till C, är det budgivning på Swiss a'la plusgrade för oss med eurobonuspoäng eller är det fasta priser?

Ang limousine för första klass passagerare; är den gratis och gäller den även om man bara flyger ena benet i First? vore trevligt att få åka till SFO och hem från ARN...
Kräver väldigt höga bokningsklasser i ekonomi för att kunna uppgradera till Business med eurobonudpoäng, M är inte en av dem. Troligtvis billigare att köpa business direkt i så fall.
 

M.T

Medlem
Okej! kanske är en gammal lista men tittade här:
Uppgradera Star Alliance | SAS

Där står klass M som uppgraderingsbar med eurobonus för Swiss.
Vilka klasser bör man leta efter om man vill uppgradera till C (för Swiss)?
 

Attachments

  • Namnlös.png
    Namnlös.png
    5,8 KB · Visningar: 151

palmen

Moderator
Okej! kanske är en gammal lista men tittade här:
Uppgradera Star Alliance | SAS

Där står klass M som uppgraderingsbar med eurobonus för Swiss.
Vilka klasser bör man leta efter om man vill uppgradera till C (för Swiss)?
My bad, brukar vara Y och B, hade inte koll på att M gällde för uppgradering hos Swiss.
Men det krävs väl award tillgänglighet för sådan uppgradering, eller blandar jag ihop det nu? @Senator eller någon annan har säkert koll på detta.
 

Canadien

Medlem
My bad, brukar vara Y och B, hade inte koll på att M gällde för uppgradering hos Swiss.
Men det krävs väl award tillgänglighet för sådan uppgradering, eller blandar jag ihop det nu? @Senator eller någon annan har säkert koll på detta.
Ja, det krävs tillgänglighet i I-klass - Business award, för att kunna uppgradera direkt med Eurobonuspoäng via Star Upgrade på SAS sida. Kostar 35k poäng till USA och utförs direkt såvida plats finnes.
Alternativt så kan det gå att bjuda på uppgradering för pengar på Swiss sida.
 

squeezen

Medlem
Funderar på att boka en resa ARN-SFO under våren har hittat bra priser på Ekonomi flex (klass M) dit och First (klass A) hem.

Tänker att jag försöker uppgradera min ekonomi biljett dit till C, är det budgivning på Swiss a'la plusgrade för oss med eurobonuspoäng eller är det fasta priser?

Ang limousine för första klass passagerare; är den gratis och gäller den även om man bara flyger ena benet i First? vore trevligt att få åka till SFO och hem från ARN...
Är det nån kampanj, vad definierar du som ”bra priser”?

Jag har en oplockad fågel med swiss o dess first.
 

M.T

Medlem
bra och bra... handlar mer om att "vanlig" businessbiljett är dyr dessa datum och first är "billig" (allt är relativt), vill flyga minst business hem pga nattflygning. SAS kostar en sådan 19k, swiss 19k och swiss First 20k tycker det är lätt värt 1000kr över business för att flyga First.
 

squeezen

Medlem
Så eko ena och first ena hållet för 19, det är sjysst pris.,

Ang limousine gäller bara vissa städer. Tror eg bara skandinavien i det samarbete jag sett. Åtminstone om biljetten ”säljs här” dvs du har inte rätt till limo i san fran till SFO och du får heller dessvärre ingen hem från ARN, och på utresan har du ju tyvärr M och därmed ingen limo service.

Finns en separat tråd ang limo på LH gruppen. Men som sagt, tror det är mörkt.
 
Måste ändå varna lite för att åka longhaul med Swiss då man har Arn som start. Extremt tight mellan landning i Zurich och start mot USA. Flög ARN-LAX i september med familjen och fick springa till flighten, självklart kom inga väskor med. 400dollar i ersättning av Swiss på plats i LA samt ca 6000:- av försäkringsbolaget, sen på hemresan blev vi sena ut från LAX vilket resulterade i att connection i Zurich mot ARN missades, hotellnatt i Zurich o flyg hem nästa dag=24000:- i ersättning från Swiss
 
D

Deleted member 4140

Guest
Måste ändå varna lite för att åka longhaul med Swiss då man har Arn som start. Extremt tight mellan landning i Zurich och start mot USA. Flög ARN-LAX i september med familjen och fick springa till flighten, självklart kom inga väskor med. 400dollar i ersättning av Swiss på plats i LA samt ca 6000:- av försäkringsbolaget, sen på hemresan blev vi sena ut från LAX vilket resulterade i att connection i Zurich mot ARN missades, hotellnatt i Zurich o flyg hem nästa dag=24000:- i ersättning från Swiss

Varna?:) snarare tipsa.

Det där är ju nice som bara den, få pengar för att inte göra ett skit!
Måste börja resa med swiss känner jag.
 
Toppen