Senaste nytt

Frågor inför 6h på en United 737-900 & 737-800

Alf

Medlem
Jag har en bokning med UA i C eller F som det kallas på deras inrikes mellan EWR-HNL. Det är en 11 timmars flygning. Läser man recensioner så är det samma råd som nämns här, ät innan matutbudet är uselt. Det är visserligen flatbed. Skall försöka boka om till västkusten om jag hittar något på SAS. Är UA verligen så illa @Senator ?
 

Brandten

Medlem
Fast om det är UA15 du ska flyga med så är det väl en B767? Personligen tycker jag det är en jäkla skillnad på den och en B737. Inte minst för att väder märks mindre och den större kabinen (trots att gången x2 inte är mycket bredare) så blir ju den psykologiska effekten en annan på den än på sillburken.
 

Senator

Moderator
@Alf EWR-HNL-EWR var tidigare Continentals bästa rutt. Nu verkar det som själva serveringen har ändrats lite.

Däremot är hårdvaran väldigt bra eftersom UA använder long-haul config. Det är stor skillnad från t.ex ORD som inte är särskilt mycket kortare, men där en B777 med domestic First används. Från SFO och LAX är det mix av båda typer av konfiguration.

Av mina 4 segment i somras med flygtid längre än 2t var jag nöjd med maten på 3 av 4. Ser ingen större skillnad mellan American och United.

Från EWR skall servicen till HNL jämställas med P.S. nivån eller Transcont servicen till och från SFO och LAX vad jag uppfattat.

Min högst personliga uppfattning är att amerikanska bolag är på väg upp efter en svacka, och jag föredrar hellre 2t ombord United eller American i premium mot Lufthansa, Swiss eller British Airways ur ett komfort, mat och IFE perspektiv. Däremot är inte upplevelsen på marken på samma nivå.
 

Alf

Medlem
Fast om det är UA15 du ska flyga med så är det väl en B767? Personligen tycker jag det är en jäkla skillnad på den och en B737. Inte minst för att väder märks mindre och den större kabinen (trots att gången x2 inte är mycket bredare) så blir ju den psykologiska effekten en annan på den än på sillburken.

Ja det är B767-400 så det är ju bra mycket bättre. Precis som du skriver så är det ju widebodykomfort. Det jag mest dragit öronen åt mej på är de dåliga recensioner jag läst om linjen när det gället matutbudet. Någon skrev att det bara är frukostservering eftersom flyget avgår 9:00 från EWR. Bara frukost på en 11-timmars flygning får mej att känna mej på svältgränsen redan nu. Får väl fylla upp med Majtaj och jordnötter.
 
Toppen