Senaste nytt

Frågor inför 6h på en United 737-900 & 737-800

gustafsg

Medlem
Lånar tråden lite:
Har en uppkommande United-resa ORD-CUN, bokad i ekonomi, och med tanke på föregående inlägg känns det som recensionerna om just ekonomi är blandade.
Hur är bizniz på en 737-900 på en flygning à 4 timmar? Vad är max i cash ni hade lagt för en upgrade från monkey-class, till framför skynket?
 

fcx

Medlem
Lånar tråden lite:
Har en uppkommande United-resa ORD-CUN, bokad i ekonomi, och med tanke på föregående inlägg känns det som recensionerna om just ekonomi är blandade.
Hur är bizniz på en 737-900 på en flygning à 4 timmar? Vad är max i cash ni hade lagt för en upgrade från monkey-class, till framför skynket?

500 SEK per timme max.
 

erc

Medlem
Har gjort några längre United 737-segment i Economy.
- Anchorage - Denver (2405 miles), ungefär lika långt som Newark - Las Vegas (2227 miles).
- Guam - Manila, bara 1600 miles, men segmentet flögs direkt efter två andra Economysegment med United (SFO-HNL-GUM)

Har också, som någon tidigare jämförde med, rest med SAS i Go till Las Palmas (2551 miles).

Vill påstå att det är väldigt, väldigt likvärdiga produkter. They take you where you wanna go.
 

Brandten

Medlem
Jag har naturligtvis läst allas åsikter här nu och smygtittade i SAS appen om det fanns något alternativ för jag lovar över min döda kropp att det i princip bara fanns ett alterantiv när jag bokade på SAS hemsida här om dagen vilket var OSL-EWR-LAS.

Nu plötsligt finns OSL-CPH-SFO-LAS där sista leg är med just Virgin America både dit och hem. Samma pris dessutom som jag betalade för min biljett. :(

Är dock lite nyfiken på den långa UA flighten också så tänkte eventuellt att jag bara bokar om EN av flygningarna. Några tankar kring vilken jag ska/bör boka om? Tar lätt ombokningsavgiften på 2246kr för att flyga via en ny (för mig) flygplats och ytterligare ett bolag på listan. :)

Flyget dit:
10:00 - 11:10 SK1455 Oslo - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-800 (Winglets)

Mellanlandning i: Köpenhamn 1:15

12:25 - 14:45 SK935 Köpenhamn (Terminal 3) - San Francisco (Terminal I)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: San Francisco 1:50

16:35 - 18:05 VX1914 San Francisco (Terminal 2) - Las Vegas (Terminal 3)
Trafikeras av: Virgin America Flygplanstyp: Airbus Industrie A320



Eller flyget hem:
14:20 - 15:50 VX909 Las Vegas (Terminal 3) - San Francisco (Terminal 2)
Trafikeras av: Virgin America Flygplanstyp: Airbus Industrie A320

Mellanlandning i: San Francisco 1:40

17:30 - 13:20 SK936 San Francisco (Terminal I) - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: Köpenhamn 1:05

14:25 - 15:35 SK458 Köpenhamn (Terminal 3) - Oslo
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A321
 

Crater2

Medlem
Tar det verklingen 6h timmar från las till ewr?
Jag har flugit phoenix-ewr och det tog drygt fyra.

Jag har inte läst tråden, men uppgradering till ekonomiplus kan vara värt om det är lågt pris.
Det är exakt som ekonomi men mer benutrymme, det får du avgöra själv om det är värt naturligvis.

Jag flyger ganska regelbundet tampa-ewr som förvisso är betydligt kortare men, tja, det är ok.
United tar en dit man ska helt enklet, det är buy on board på den flighten, ofta finns direct tv för en mindre summa om man vill ha det.
Kan vara väldigt trångt ibland, men då flyger de med 737-700 som du förhoppningsvis slipper.
 

Brandten

Medlem
Tar det verklingen 6h timmar från las till ewr?
Jag har flugit phoenix-ewr och det tog drygt fyra.
Enligt gcmap så verkar tiden stämma. Har dock märkt, beroende på vilken sida man bokar på (resebyrå), att man "glömmer" skriva in att det är en multi-segment flight och att man på vägen till EWR kanske mellanlandar i PHX (AA687 tex) och därmed tar ju resan 1h längre. Men med just UA1605 i januari verkar det bara vara en ren EWR-LAS flight.

Kan vara väldigt trångt ibland, men då flyger de med 737-700 som du förhoppningsvis slipper.
Verkar vara en B737-900 men man vet ju aldrig hur det blir när det är så långt fram i tiden. Just nu är UA1605 TPA-DEN, LAS-IAH, DEN-LAS och INTE EWR-LAS som det är när vi ska flyga så mycket hinner ändras. :)
 
Jag har naturligtvis läst allas åsikter här nu och smygtittade i SAS appen om det fanns något alternativ för jag lovar över min döda kropp att det i princip bara fanns ett alterantiv när jag bokade på SAS hemsida här om dagen vilket var OSL-EWR-LAS.

Nu plötsligt finns OSL-CPH-SFO-LAS där sista leg är med just Virgin America både dit och hem. Samma pris dessutom som jag betalade för min biljett. :(

Är dock lite nyfiken på den långa UA flighten också så tänkte eventuellt att jag bara bokar om EN av flygningarna. Några tankar kring vilken jag ska/bör boka om? Tar lätt ombokningsavgiften på 2246kr för att flyga via en ny (för mig) flygplats och ytterligare ett bolag på listan. :)

Flyget dit:
10:00 - 11:10 SK1455 Oslo - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Boeing 737-800 (Winglets)

Mellanlandning i: Köpenhamn 1:15

12:25 - 14:45 SK935 Köpenhamn (Terminal 3) - San Francisco (Terminal I)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: San Francisco 1:50

16:35 - 18:05 VX1914 San Francisco (Terminal 2) - Las Vegas (Terminal 3)
Trafikeras av: Virgin America Flygplanstyp: Airbus Industrie A320



Eller flyget hem:
14:20 - 15:50 VX909 Las Vegas (Terminal 3) - San Francisco (Terminal 2)
Trafikeras av: Virgin America Flygplanstyp: Airbus Industrie A320

Mellanlandning i: San Francisco 1:40

17:30 - 13:20 SK936 San Francisco (Terminal I) - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: Köpenhamn 1:05

14:25 - 15:35 SK458 Köpenhamn (Terminal 3) - Oslo
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A321
Du kommer gilla Virgin :)
 
Toppen