Senaste nytt

Frågor inför 6h på en United 737-900 & 737-800

mha321

Medlem
Alla 737-900 lär väl ha wifi? Det är en anledning till att se till att ha United appen i plattan - de har faktiskt ett åtminstone hyfsat utbud av strömmade filmer och tv om man har den. Det har funnits som alternativ (gratis även om man inte betalade för internetaccess) alla gånger jag flugit 737-900.
 

chazzie

Medlem
Jag åkte EWR-LAX i en 737-800 och kan bara instämma med övriga kommentarer, det var inte sexigt på något sätt. Fullsatt plan (med tillhörande handbagagekaos), ingen nämnvärd servering och allmänt trångt. Jag kan nog tycka att en liten slant för att få EcoPlus kan vara något, men det ger inte mer än kanske 10-15cm mer benutrymme, dock avhjälper det den klaustrofobiska känslan en aning... Jag vill påstå att det är snäppet sämre än SAS i ekonomi, men det är bara jag =}
 
Åkte nyligen ORD-SAN (San Diego), med UA i en 737-900. 4.22h i mittsäte i eco. Gick OK trots att jag är lång, 190. Man är ju ganska trött, åkte först ARN-CPH-ORD, så några sekunders sömn blev det väl. En padda är ju bra att ha eller betala för att titta på skärmen. De gick förbi med dryckesvagenen vid några tillfällen. Men det är ju bra att äta innan.
 

ahh

Medlem
Jag flög SJO - EWR i en 737-900 (tror jag) i Economy. Min sambo och jag frågade lite försynt den förvånansvärt trevlige herren i check in om det fanns någon möjlighet till upgrade. Fick besked att det var fullt i business men att han skulle se till att vi fick bra platser. Flyttades om till premium economy. Eventuellt något mer utrymme för benen men annars märkte jag ingen skillnad mot economy. Antibruslurar på och försök till sömn är mitt tips..
 

Senator

Moderator
Tycker den här tråden är lite orättvis ;). Jag skulle gärna vilja veta vilken resa med distans över 2 000 miles i ekonomiklass som resenärerna tycker är bekväma med "single-aisle" flygplan? Distanserna är rätt långa på många inrikesrutter i USA, så det blir "many hours of ass in seat" hur man än vrider och vänder på det. Jag vill hävda att mina resor på 90-talet inte blev mer bekväma för att jag fick mat eller det fanns en CRT-skärm med rulle på en DC-10/B767/B757 mellan DEN-EWR :p

I somras åkte jag en del United, iofs i First. På alla A320 finns det nu streamingtjänst med entertainment. På nästan alla B737-700/800/900 finns det IFE och Wifi. Jag var faktisk imponerat över systemen, och skulle önska jag hade samma på flighter längre än 2 timmar inom Europa med LH, BA och LX. Det som dock har varit ett problem för mig en gång är att det inte lastades tillräckligt mycket mat att köpa, så mitt blodsocker var rätt lågt när vi kom till EWR från SXM. Jag ser inte att United skulle vara sämre än American eller Delta här.

Jag undrar på de av våra kära medlemmar som har åkt SAS Go till Las Palmas, hur det var som jämförelse?
 
Toppen