Senaste nytt

Fråga om: Warszawa-Frédéric Chopins flygplats.

Och Vi åker business hela vägen: ARN-WAW-JFK. Eller är Jag helt korkad? Blivit förvirrad av lite olika svar i tråden.
Vad är din fråga, om ni kommer in i Elite-delen där Champagnen och massagen finns? Det skall inte vara några problem på utresan enligt de nya reglerna som du citerade, men loungen ligger i Schengen-delen så se till att ha marginaler när ni ska gå igenom passkontrollen in till non-Schengen området.
 

Rickard_O

Medlem
Nu ska jag inte lova något, men jag har haft turen att flyga från gaterna som om jag inte missminner mig heter 24,25 och 26 som ligger på en rad dom två gångerna jag flugit från non-schengen senaste månaderna så har det tagit under 5 minuter från att man lämnar loungen tills man står i gaten.
Varit bokstavligen noll kö i dom automatiska passkontrollerna, först flög jag en lördag 14dec vid 10.30 och andra gången på nyårsdagen vid 15:00.

Frågade loungepersonalen vad som var rimlig tid till gaten när jag satt i Elite club senast, dom sa 20-25 minuter, men jag stod i gaten efter 5min och såg dum ut istället när man kunde druckit champagne.
Gå inte allt för tidigt, ordna en springare som går ner för trappen och kollar in kön till passkontrollen som är ca 50 meter bort från rulltrappan ;)
 

Joakim H

Medlem
Tack för Era svar och inlägg. Sedan får Vi se hur Radisson tar hand om sina Platinum-gäster i New-York. Radisson JFK i Queens.
 
Toppen