Fråga om: Warszawa-Frédéric Chopins flygplats.

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Joakim H, 25 Januari 2020.

1. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.

Skall om en dryg vecka flyga till JFK/New York från Arlanda via Warsawa/WAW.

Layover på WAW är 2 h 45 min.

Min undran är: Är man airside hela tiden på WAW eller måste man gå igenom säkerhetskontroll på nytt? Jag förstår att Vi måste genom passkontroll då Vi skall till Non-Schengen land.

Blir första gången Vi flyger LOT-business, hoppas det blir en bra upplevelse. Hem blir det Swiss-business via Zürich.

Tack på förhand

Joakim

Sir Lemon gillar detta.
  2. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Byte till non-schengen och vidare till Kiev var det i alla fall ingen extra sökerhetskontroll.

3. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Från Schengen till non Schengen är det ingen säkerhetskontroll men givetvis passkontroll. Från non Schengen till Schengen är det pass och säkerhetskontroll, ofta med långa köer.

Joakim H gillar detta.
  4. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack för snabba svar. Underlättar för Oss :):)

5. cbroxe

cbroxe Medlem

Du kommer ha tid att besöka en av Europas bättre lounger. Har du dessutom EBG eller Star Alliance GOLD så finns det även en ”lounge i loungen”, som är ännu bättre. Bland annat gratis massage och champagne.

mvh

Sir Lemon och Joakim H gillar detta.
  6. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :):). Gäller den inre delen av loungen även om man åker business? Tappat min flygstatus p.g.a. 110 nätter per år på Radisson, long-stays.

7. cbroxe

cbroxe Medlem

Nej, tyvärr inte.
    Men som sagt, även den vanliga loungen är typ top 5 i Europa enligt mig... så no worries:)

8. Joakim H

Joakim H Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du denna?FANTAZJA Executive Lounge

9. cbroxe

cbroxe Medlem

Oj. Vet ej namnet.. men är inga problem. Följ skyltarna i taket ”Lounge” så kommer du rätt..
    Finns bara 1 vad jag vet.
    PS. Google Waw, lot, lounge m.m så finner du massa trådar här. Där står kanske namnet.
    Men du har säkert rätt.

mvh

Joakim H gillar detta.
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!