Senaste nytt

Fråga om Singapore Airlines Airbus A350-900 från Köpenhamn

Hej på er nattugglor,

Fick se någon reklam på Instagram att SQ börjar flyga varje dag från CPH - SIN. Nu till min fråga.. Eftersom First försvinner så småningom (eller har det redan försvunnit?) så ställer jag frågan här, någon som vet om den nya kärran har nya interiören? Kikar man här Business Class seats by route – Mainly Miles så står det att det "nya" planet är från 2013 så misstänker det är gamla interiören?
 

Tonton

Medlem
Finns bara en konfiguration utav A350s stol i business när det gäller long-haul.

Nja, de har ju också regional config, som flyger longhaul (enligt min definition) - exempelvis Singapore-Australien som tar cirka 7.5h - Där får man se upp så att man väljer rätt flight. Det blandas config på deras flygplan där.
 

NTA

Medlem
Nja, de har ju också regional config, som flyger longhaul (enligt min definition) - exempelvis Singapore-Australien som tar cirka 7.5h - Där får man se upp så att man väljer rätt flight. Det blandas config på deras flygplan där.
SQ räknar den inte som longhaul. Har varit runt 8-8.5h där gränsen gått.
 

Tonton

Medlem
SQ räknar den inte som longhaul. Har varit runt 8-8.5h där gränsen gått.

Därav "min definition" - och som jag skrev - de blandar ju både RJ o J på flera Australienrutter, exempelvis Brisbane och Melbourne - så att gränsen är nog lite mer flytande än så :)
 
Nja, de har ju också regional config, som flyger longhaul (enligt min definition) - exempelvis Singapore-Australien som tar cirka 7.5h - Där får man se upp så att man väljer rätt flight. Det blandas config på deras flygplan där.


Nu fick du min uppmärksamhet :) Flyger nämligen Singappore-Sidney i en B777 och tillbaka i en A380.Du låter som en expert :) Något man ska tänka på
 
Toppen