Fråga om service ombord Lufthansa Business inom Europa, värt boka 2-for-1 i business?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Volatyle, 12 Januari 2021.

1. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte heller sett några business till istanbul på dessa sidor men fick ändå 4 plåtar idag när jag bokade till DPS
    Helt sjukt!!! Dessa platser fanns varken på United eller Adwardfares.:D

Volatyle gillar detta.
  2. Tonton

Tonton Medlem

Det här har jag skrivit om mängder om gånger. Married segments.

Senast för någon vecka sedan:

Istanbul - Stockholm direkt i economy eller business via Frankfurt? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

3. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Du menar det kan vara värt att ringa och fråga?

MLG55 gillar detta.
  4. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gällande turkish arn-ist-valfri destination har detta avhandlats hundratals ggr här. Det är ofta married segements som inte syns på United (united ser endast economy arn-ist) MEN ringer man till tallin (sveg etc) så ser de (ofta) platser i C (ofta upp till 4 st).

Har bokat många gånger just sådant.. arn-ist-sin, arn-ist-kul, arn-ist-mru etc..

Volatyle gillar detta.
  5. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Got it! Gäller det även direktflyg tex GOT-IST?
    Nu ser jag ni nämner Tallin och Sveg... Såg även i 2021-tråden om 2-4-1 att Tallin tas upp. Jag trodde man numera skulle ringa SAS kundtjänst?

Det är dit jag vänt mig idag iaf..

Vol

6. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du ska ringa numret på vouchern, det finns även i 2-4-1 tråden i första posten där. Finns klistrad i sas forumet. Där har du relativt bra chans att få prata med någon som kan lite, vanliga kundtjänst så är kunskapen betydligt sämre rent generellt.

Volatyle gillar detta.
  8. MartinH

MartinH Medlem

screenshot-www.businessclass.se-2021.01.13-18_55_20.png

Berglund, Tonton och Volatyle gillar detta.
  9. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade av någon anledning fått för mig att man inte längre skulle ringa Tallin utan kontakta SAS direkt men då har jag helt fått det om bakfoten. Jag vill alltså understryka att de svaren jag skrivit om i tråden här har kommit från SAS ordinarie kundtjänst för eurobonus (0771-727727).

Kan detta ha påverkat de sökträffar dom uppgav för mig? Funderar på om det kan vara lönt att ringa det nummer jag har på Vouchern och be dem slå på samma datum?

Vol

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tallinn kontoret finns inte längre, deras uppgifter sköts nu från Sverige. Men numret dit ska funka även om det är ett 08-nummer nu som anges.

Om du pratar med vanliga supporten är det inte direkt förvånade att du får konstiga svar och agenter som inte alltid har koll på hur man söker.
    De som svarar på voucher numret brukar generellt vara duktigare.

Sir Lemon, Volatyle och Johannes Winberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!