Senaste nytt

Fråga om service ombord Lufthansa Business inom Europa, värt boka 2-for-1 i business?

Canadien

Medlem
Yes, jag ska prova igen. Vad tänker du/ni om att det finns flyg 06:00 om jag t.ex söker på lufthansas sida (alltså, även i september) men att jag inte får upp dessa m United. Är det för att dom blockar award tickets så långt fram i tiden månne? Fast varför just bara för det planet på morgonen då?

Vol

Det kan vara slutsålt med awards på den flighten, eller så har de inte släppt några awards än utan bara vanliga platser för cash.
 

palmen

Moderator
Yes, jag ska prova igen. Vad tänker du/ni om att det finns flyg 06:00 om jag t.ex söker på lufthansas sida (alltså, även i september) men att jag inte får upp dessa m United. Är det för att dom blockar award tickets så långt fram i tiden månne? Fast varför just bara för det planet på morgonen då?

Vol
Att de säljer biljetter på Lufthansa sida har inget med awards att göra så det säger inget mer än att de planerar att flyga då.
Kan vara så att de inte släpper awards på den flighten, det är väl normalt en flight som används för arbetsresor och kanske fyller upp med betalande normalt sätt.
Varför Lufthansa släpper awards på vissa flighter och inte andra kan vi bara gissa. Men kontentan är att det inte finns award och därmed kan du inte boka med poäng.
 

Volatyle

Medlem
Nu ska vi se, nu har jag provat lite i Oktober istället med bättre lycka. Uniteds sida verkar dock bugga för när jag väljer returresan så fortsätter den säga "select your return" och bara ditresan hamnar i "varukorgen" eller vad man ska kalla det.

Hur som helst, så här ser det ut för mig nu;
GOT-FRA-KBP 14:e oktober, utresa 06:00 från GOT och framme 13:15 i KBP via FRA.

Hemresa
KBP-ZRH-GOT 17:e oktober, 14:10, hemma 18:50.

Båda rutter har available tickets i C-klass med award, men som sagt, jag kan inte slutföra valet av någon anledning.

Det här skulle ju vara synnerligen bra, då får jag prova både Swiss och LH C-klass, bra tider, och håller mig runt 5h i restid båda vägar!
Frågan är ju dock, om det är risky att boka en award så här långt fram? Dels mtp rådande situation och också eftersom vouchern har gått ut under själva resan så möjligheterna att avboka finns ju inte om dom får för sig att ändra rutten eller turerna.

Vol
 

Canadien

Medlem
Boka den, ställer LH in så bör du bli erbjuden ombokning eller iallafall poängen tillbaka trots att de gått ut.

Angående Uniteds sida så är det enklaste att aldrig söka t o r utan enkel resa. Så sök enkel GOT-KBP, skriv ned det du hittar som verkar bra, sök sedan KBP-GOT och gör samma sak.
 

Volatyle

Medlem
Boka den, ställer LH in så bör du bli erbjuden ombokning eller iallafall poängen tillbaka trots att de gått ut.

Angående Uniteds sida så är det enklaste att aldrig söka t o r utan enkel resa. Så sök enkel GOT-KBP, skriv ned det du hittar som verkar bra, sök sedan KBP-GOT och gör samma sak.
Tack!

Går set att se någonstans uppskattad kostnad på skatter vid awardbokning?

Vol
 

Volatyle

Medlem
Jahapp - åkte på patrull direkt. Lite framsteg med kundtjänst nu som iaf kunde söka flera segment.
Men, inte en enda plats på morgonflyget 06:00 från GOT-FRA med award, då sökte han hela oktober och hela september.

Deras awardtillgänglighet verkar alltså inte helt stämma med United (kanske inte är news för Er, men för mig iaf - jag trodde jag bergis skulle lösa detta när United ändå gav mig det här perfekta alternativet med lediga platser på just award).

Han gjorde lite slagningar på typ mars, för skojs skull - och där gick det bra att boka. Klurar på om det helt enkelt är för långt fram med September/Oktober? Samtidigt går ju min voucher ut så jag har inte så mkt val...

Får uppenbarligen fundera vidare, men det blir ju onekligen svårt att hitta något om jag ändå inte kan "söka själv" på något sätt för att få en uppfattning om vart awardtillgängligheten finns?

Vol
 

Senator

Moderator
Jahapp - åkte på patrull direkt. Lite framsteg med kundtjänst nu som iaf kunde söka flera segment.
Men, inte en enda plats på morgonflyget 06:00 från GOT-FRA med award, då sökte han hela oktober och hela september.

Deras awardtillgänglighet verkar alltså inte helt stämma med United (kanske inte är news för Er, men för mig iaf - jag trodde jag bergis skulle lösa detta när United ändå gav mig det här perfekta alternativet med lediga platser på just award).

Han gjorde lite slagningar på typ mars, för skojs skull - och där gick det bra att boka. Klurar på om det helt enkelt är för långt fram med September/Oktober? Samtidigt går ju min voucher ut så jag har inte så mkt val...

Får uppenbarligen fundera vidare, men det blir ju onekligen svårt att hitta något om jag ändå inte kan "söka själv" på något sätt för att få en uppfattning om vart awardtillgängligheten finns?

Vol

Vilka är de aktuella datumen du är intresserad av själv? Känns som lite skit mellan spakarna hos SAS :eek: Jag testade AwardFares några random datum i september/oktober dock inte så ofta 06:00 fakiren dyker upp. AwardFares tittar både på United men också LifeMiles.
 

Volatyle

Medlem
Vilka är de aktuella datumen du är intresserad av själv? Känns som lite skit mellan spakarna hos SAS :eek: Jag testade AwardFares några random datum i september/oktober dock inte så ofta 06:00 fakiren dyker upp. AwardFares tittar både på United men också LifeMiles.

Jag hittade följande på United:

GOT-FRA-KBP 14:e oktober, utresa 06:00 från GOT och framme 13:15 i KBP via FRA.
KBP-ZRH-GOT 17:e oktober, 14:10, hemma 18:50.

Business award fanns på dessa turer enligt United (iaf för någon timma sedan!).

Kan egentligen tänka mig precis vilken helg som helst under hela September/Oktober.

Vol
 

palmen

Moderator
Jahapp - åkte på patrull direkt. Lite framsteg med kundtjänst nu som iaf kunde söka flera segment.
Men, inte en enda plats på morgonflyget 06:00 från GOT-FRA med award, då sökte han hela oktober och hela september.

Deras awardtillgänglighet verkar alltså inte helt stämma med United (kanske inte är news för Er, men för mig iaf - jag trodde jag bergis skulle lösa detta när United ändå gav mig det här perfekta alternativet med lediga platser på just award).

Han gjorde lite slagningar på typ mars, för skojs skull - och där gick det bra att boka. Klurar på om det helt enkelt är för långt fram med September/Oktober? Samtidigt går ju min voucher ut så jag har inte så mkt val...

Får uppenbarligen fundera vidare, men det blir ju onekligen svårt att hitta något om jag ändå inte kan "söka själv" på något sätt för att få en uppfattning om vart awardtillgängligheten finns?

Vol
Normalt sätt är det inte för långt fram, Lufthansa brukar släppa nästan 12 månader i förväg.
Det är inte allt som finns på United som eurobonus kan boka, det är bara en fingervisning som ofta stämmer, men inte alltid. I ditt fall verkar det ju vara det senare.

SAS tog bort möjligheterna för oss att söka i samband med pandemin och ingen info finns när de tänker öppna den igen. Så vi har typ bara United och andra sidor och sen hoppas på det bästa när man ringer in.
 
Toppen