Senaste nytt

Fråga om kvalificeringsperiod av SAS EuroBonus

agehall

Medlem
Gäller samma princip om man ger bort/tar emot EBG i gåva? Om man tar ger bort EBG till en vän idag den 26/6 och deras kvalificeringsperiod är kvalificeringsperiod:01 aug 2015 - 31 jul 2016 - behåller de EBG status t.o.m. 31 nov 2017 (nästkommande + 3 månader)?
Med reservation för att det förekommit rapporter om att bortskänkta kort bara gäller ett år så stämmer det du skriver.
 

fcx

Medlem
Gäller samma princip om man ger bort/tar emot EBG i gåva? Om man tar ger bort EBG till en vän idag den 26/6 och deras kvalificeringsperiod är kvalificeringsperiod:01 aug 2015 - 31 jul 2016 - behåller de EBG status t.o.m. 31 nov 2017 (nästkommande + 3 månader)?

Det verkar inte vara helt självklart (numera) hur det fungerar. Se det här inlägget:

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

MrRob

Medlem
Appen visar vilken status och vilken kvalificeringsperiod du har, alltså inte hur länge du har ex. vis Silver. Man har alltid uppnådd status återstoden av den period man uppnår den, samt hela efterföljande, plus tre månader.

Mvh
/NotRyan

Första gången jag kvalificerar till guld på egna meriter så kanske har jag missuppfattat något - men borde inte utgångsdatumet för mig vara 2022-12-31 om statusen är intjänad mellan 2020-10-01 och 2021-09-30 som i mitt fall? Eller tolkar jag datumet under medlemsnivåns utgångsdatum fel?

sas.jpg
 

MrRob

Medlem
Jo men kanske är en bug eller så har datumet inte uppdaterats?

Så kan det vara. Trillade över till guld för en vecka sen. Men jag hade silver innan som också borde varit giltigt till 2022-12-31 tycker jag. Nåväl, får ge det en vecka till innan jag ringer och frågar SAS.
 

ekf

Medlem
Så kan det vara. Trillade över till guld för en vecka sen. Men jag hade silver innan som också borde varit giltigt till 2022-12-31 tycker jag. Nåväl, får ge det en vecka till innan jag ringer och frågar SAS.
Nu var det ett tag sedan jag hade status hos SAS, men är det inte så att den alltid visar slutdatum för aktuell period? Dvs när du passerar brytpunkten för ditt medlemsår så ändras det till 2022... men nu kanske jag minns galet.
 
Toppen