Senaste nytt

Fråga om kvalificeringsperiod av SAS EuroBonus

NotRyan

Medlem
Om det strular, vilket inte kan uteslutas, är det ju bara att skicka ett mail till SAS.
Det brukar väl sällan strula med det, att man inte får flighten på det datum man flög den?

Att den inte kommer in alls och man måste retroregga kan ju hända men då blir ju ändå flighten daterad den dan man flög den.....
 

Agö

Medlem
Det brukar väl sällan strula med det, att man inte får flighten på det datum man flög den?

Att den inte kommer in alls och man måste retroregga kan ju hända men då blir ju ändå flighten daterad den dan man flög den.....
Säkert. På hotellprogram har jag dock haft det problemet.
 

henke12

Medlem
Problemet blir väl att det inte går att ge bort 2 guldkort? 1 kort innan 31 maj och 1 efter 1 juni(om poängen inte trillar in fören 5 juni låt säga)?
 

FFlash

Medlem
Idag 5:e April ser jag att mitt EB konto har nollats och ny period har börjat rulla, men status är dock fortfarande Gold. Jag väntade att korthuset skulle falla då jag hade inte just många *A flyg loggade på eurobonus, endast några tusen poäng (det hade blivit "för" mycket oneworld sista tiden...)

Vad kan jag då anta?
A) Att status uppdateras inom kort ( ni som hara data på när exakt status uppdateras, please)
B) Jag vunnit på EB-lotteriet och fått ett till Goldwill år från SAS sida
C) Det nya "sabbatsår"-systemet kickat in redan nu (det som talats om vid kommander ändring av EB3.0)

Jag hoppas såklart på B eller C hur som helst. Annars kommer jag att starta en till "EBG sökes" tråd :)
 

FFlash

Medlem
Du har alltid 3 månaders karens innan du trillar ned.

Så var det väl...glömt bort hela grejen då det är så länge jag behållit EBG...

Nåväl, jag kommer ju precis att fixa OWE mitt i perioden så jag kan ju medans dom 3 karensmånaderna åka lite SAS för att behålla nivån ändå :) Jag har nämligen blivit skött riktigt skitdåligt av Finnair på ett par sista fall så jag får då straffa dem att ta min business till SAS istället, åtminstone under resterande delen av platinum-perioden :D
 

tuesday

Medlem
Gäller samma princip om man ger bort/tar emot EBG i gåva? Om man tar ger bort EBG till en vän idag den 26/6 och deras kvalificeringsperiod är kvalificeringsperiod:01 aug 2015 - 31 jul 2016 - behåller de EBG status t.o.m. 31 nov 2017 (nästkommande + 3 månader)?
 
Toppen