Senaste nytt

Fråga ang frukost och diverse rums kategorier

Christian_W

Medlem
Har guld status på Hilton genom AMEX Platinum och när man kollar vilka förmåner det ger så står det "complimentary Breakfast at all Hotels".
Har jag fattat det rätt då jag gör en sökning på tex Hilton Stockholm och får upp en massa olika alternativ och rums priser att jag kan boka ett utan frukost men när jag checkar in så får man frukost iaf?
 

TP12

Medlem
Har guld status på Hilton genom AMEX Platinum och när man kollar vilka förmåner det ger så står det "complimentary Breakfast at all Hotels".
Har jag fattat det rätt då jag gör en sökning på tex Hilton Stockholm och får upp en massa olika alternativ och rums priser att jag kan boka ett utan frukost men när jag checkar in så får man frukost iaf?

Exakt så. Du kan dessutom boka för en person även om ni är två.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Christian_W

Medlem
Boka för en? Räcker det med att bara fylla i en boende i rummet?
Hur är det om jag bokar två rum för tex fyra personer?
 

TP12

Medlem
Boka för en? Räcker det med att bara fylla i en boende i rummet?
Hur är det om jag bokar två rum för tex fyra personer?

Vet inte om det då krävs att en i båda rummen har status, men den förmånen ingår redan på basnivå så bara att signa upp i HHonors men då ingår sannolikt ej fri frukost för rum två.

"A second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per person or per room charge."
 

aldrighemma

Medlem
Har guld status på Hilton genom AMEX Platinum och när man kollar vilka förmåner det ger så står det "complimentary Breakfast at all Hotels".
Har jag fattat det rätt då jag gör en sökning på tex Hilton Stockholm och får upp en massa olika alternativ och rums priser att jag kan boka ett utan frukost men när jag checkar in så får man frukost iaf?
om du av någon anledning inte vill ha frukost beroende på tidsbrist eller så, så kan du också välja 750 extra poäng istället. Men självklart har gratis frukost större värde om men har tid att äta den.
 

GOTBound

Medlem
OT men kan var behjälpligt ang tier frukost. De gånger jag bokat två rum på en bokning då har jag fått 2x frukost per rum (eller 4x + 2x frukost) .

Oftast när vi reser hels familjen får vi 4x frukost även om vi bor i ett och samma rum, men det är helt upp till hotellet diskretion.

Vi reser en hel del till Florida och min bild är, baserat på ett bokat rum, att det är oftast blir 2x frukost i Miami och Fort Lauderdale, oftare 4x frukost i West Palm Beach, blandat i Orlando. På Floridas västkust är det ”alltid” 4x frukost.

Glöm aldrig dricksen även om frukosten är ”gratis” (USA).

EK
 

Tostarp

Medlem
Instämmer. Har till 99% alltid fått frukost för alla i två rum oavsett vem det varit som bott i andra rummet (Svärföräldrar, föräldrar, barn etc).

Vill dock lägga en brasklapp att man kanske får en annan behandling om det uppenbart är en affärskollega el motsvarande i andra rummet? Jag har i princip ingen erfarenhet av det.
 
Toppen