Senaste nytt

Fråga angående val av plats i Thai första klass

perhording

Medlem
Som sagt, för mig funkade det att maila reservation@thaiairways.se. Det är dock första och enda gången jag haft med TG kundservice att göra, så jag vet inte om det finns bättre sätt. Du kan ju alltid göra ett försök, funkar det inte så prova nästa kontor, tex England som tex @EBGGOT föreslog.
 

Impendill

Medlem
Som sagt, för mig funkade det att maila reservation@thaiairways.se. Det är dock första och enda gången jag haft med TG kundservice att göra, så jag vet inte om det finns bättre sätt. Du kan ju alltid göra ett försök, funkar det inte så prova nästa kontor, tex England som tex @EBGGOT föreslog.

Ska jag kort och gott bara be om att få sitta tillsammans i mitten, eller ska man skriva något om att man kan se att platserna är blockerade men ej upptagna?
 

perhording

Medlem
Jag skrev så här:
"Hej!
Jag har en bokning för två personer till Melbourne där ena benet är CDG-BKK (TG931) med Thai A380 i First Class. Försökte välja sittplatser online men det verkar som en del platser är blockerade. Enligt expertflyer.com är de inte bokade, utan blockerade. Är detta något som går att ändra? Eftersom vi åker tillsammans i First Class i A380 vill vi ju gärna ha två mitt-platser
PNR: XXXXXX
NAME: XXXXXX
Vänliga hälsningar
perhording"
 

Per N

Medlem
Hur gick det sen? Fick ni sitta tillsammans när ni väl kom ombord?
När vi väl var ombord så fick vi byta plats med en familj som hellre ville ha en av våra platser så vi fick två mittensäten. Dock var det en tråkig start på resan när man sett fram emot en långresa i First och det visade sig att våra platser blivit ändrade vid incheckningen i Frankfurt. Men som sagt, det löste sig ombord.
 

Impendill

Medlem
@perhording

Så här blev svaret:

"Hej,


Dessa platser är dock blockade och kan endast tas av flygplatspersonalen."

Har du något förslag på hur jag kan gå tillväga? Ringa Thai i Bangkok ?
 
Toppen