Senaste nytt

Formel 1 events med BusinessClass

Agö

Medlem
Kanske fylla upp SAS lilla kärra från Stavanger till Houston och vidare till Austin i november? (racet körs 2 november).

Kul idé. Jag brukar åka på ett lopp om året, hittills i år har det dock inte blivit något.
 

jth

Medlem
Se ett F1-lopp på plats är absolut en av de saker som jag har på min "göra innan jag dör"-lista!
Det vore roligt om det gick att få till något, jag förmodar att det är ett flygbolag som redan har vissa aktiviteter inom F1-cirkusen. Loppet i Abu Dhabi går ju till exempel helgen den 14e november, skulle passa perfekt :p
 

agehall

Medlem
Det är helt klart intressant men det som avskräcker mig mest är faktiskt priset på själva F1-biljetten. Det är ju hutlösa priser numera.

Jag har varit på Hockenheim för många år sedan (på den tiden man fick ha turbo!) och det var helt klart en upplevelse. Jag och FruAgehall har lekt med tanken på att åka och se något lopp så helt ointressant vore det inte att åka med ett BC-gäng.
 
Det är helt klart intressant men det som avskräcker mig mest är faktiskt priset på själva F1-biljetten. Det är ju hutlösa priser numera.

Det jag fått höra är att priserna skiljer sig kraftigt beroende på vilket lopp man talar om. Loppen i Ungern och på Nürburgring i Tyskland är relativt billiga, paketen kan kosta 6000-10000kr beroende på vilken nivå man lägger på boende, middagar och biljetter. För loppen i Italien får man lägga på minst 5000kr. Till detta tillkommer resan men dom flesta av oss fixar ju sånt bäst själva :)
 

agehall

Medlem
Jo, det är klart det skiljer. Och ärligt talat så kvittar det nog vilket lopp man åker för att se - är man inte frekvent besökare kommer det att vara tokhäftigt ändå.
 

johhenrik

Medlem
Jag är F1-fanatiker. Av en slump så sammanfaller alltid mina Shanghairesor samma helg som Shanghais GP... helt otroligt vilken flax man har år efter år... ;)

Iaf, jag är tjenis med promotern till några av F1s officiella efterfest, så jag kan med 99% ordna gärstlista, bord etc på festen som är efter loppet. Då frotterar man med lite förare o andra kändisar. Hon ordnar dem i Shanghai, Abu Dhabi och Montreal. Jag skulle säkert kunna prata med henne ang kontakt till de andra loppen. Det är en ganska liten värld där alla känner alla.
 
Toppen