Senaste nytt

Folk med "lifetime unlimited first-class travel" flyger för mycket?

agehall

Medlem
Åh, har AB börjat läsa BC.se för att hitta sina nyheter nu? Det där var ju uppe i en tråd för några dagar sedan.
 

Magino

Medlem
Känns tyvärr som att ABs artikel saknar en hel del viktig information om hela situationen. Som vanligt har de valt ut de delar av historien som skapar mest sensation.
 

agehall

Medlem
Så blir det när man har skribenter som inte förstår ett skvatt vad de skriver om och tycker att copy/paste är bästa sättet att skapa nyheter.
 

Bonden

Medlem
Jag tycker Aftonbladet är duktiga på att publicera saker snabbt, händer något så kan man läsa det hos dem. Tycker faktiskt de är bäst på det i Sverige!

Däremot brukar jag fyllas av tomhet efter att ha läst en artikel på aftonbladet..
 

Dr. Miles

Expert
Som redan påpekats, det finns redan en tråd med samma ämne.
Jag har slagit ihop trådarna. Hoppas ni har överseende med detta.
 
Jag satt och funderade på denna ett tag. Och det är ju inte riktigt realistiskt att AA räknar in deras flygningar som att de tappar fullprisbiljetter på dem.

Personalen på AA och på egentligen alla flygbolag hoppar mellan olika ställen konstant ( Jag tex kommer om 3-4 timmar vara på ett flyg från SYD till LHR). och bolagen räknar inte dessa biljetter som "borttappad" revenue. Så det vore väl bara att AA tänker så i stället.....

Men sedan var det ju ganska klumpigt av AA att erbjuda unlimited flights. De kunde ju begränsa till en sträcka om dagen eller något sådant.
 

Dr. Miles

Expert
Men sedan var det ju ganska klumpigt av AA att erbjuda unlimited flights. De kunde ju begränsa till en sträcka om dagen eller något sådant.

Just det skälet ändrade ANA reglerna av ANA Premium Pass 300(Google Translate). Första året hade de ingen begränsning av antal och sträckor man kan flyga med passet.
Men de införde restriktioner som max 300 flygsträckor per år och max en riktning per dag på samma sträcka.
 
Toppen