Senaste nytt

Flytjek: Air Greenland leverer international klasse

Palazzi

Medlem
De får väl starta en linje till Nordamerika så kan man flyga: Köpenhamn - Kangerlussuaq - Montreal/Toronto/Boston/New York :cool:
 

fly4fun

Medlem
Hade gärna flugit till nordamerika via Grönland. För övrigt kommer Air Greenlands A330 vara ur trafik under drygt en vecka i maj, och det blir A310 istället.

From April 29th to May 7th, our Airbus, Norsaq, will be out of service for a planned technical check. That week, an Airbus 310-300 from the Portuguese company White Airways will operate our transatlantic flights. Since it is a smaller aircraft than our own Norsaq, we will fly an extra trip between Greenland and Denmark on Wednesday May 1st.
 

LarsCph

Medlem
Der er ikke mange indlæg om Grønland... Men nu skal vi på tur med mine forældre til Grønland i påsken. Vi flyver Air Greenland fra København til Kangerlussuaq og indenrigs til Ililussat. Udrejse economy class og det ser ud til at det lykkes at opgradere hjemrejsen til business class. Har læst lidt blandende reviews af Air Greenland, så nu må vi se hvad de kan... Jeg skal forsøge at skrive lidt om flyrejsen og få lidt billeder hvis det har interesse :)
 

LarsCph

Medlem
Desværre gik upgraden på hjemturen i vasken - men til gengæld leverer Air Greenland faktisk et meget fint economy produkt mellem København og Kangerlussuaq. Servicen var konsistent både ud og hjem med start cirka 30 minutter efter takeoff hvor der serveres drikkevarer - man skal vælge drikkevarer til pre-middag og middag så det bliver lidt crowded på bordet. Men det fungerer fint og der serveres G&T hvis man spørger efter det samt diverse drikkevarer til maden. Jeg spurgte ikke efter avec, men det var intet problem senere at hente ekstra vin og Ramlösa i galley. Der blev serveret kylling begge veje som var OK og ikke mindst børnevenlig. Ingen menukort og da jeg spurgte ved drinksvognen var svaret "kylling" da jeg spurgte om hovedretten. Der var rugbrødschips til drinks. På hjemturen gik de en ekstra tur med drinksvognen efter tax-free salget. Sæderne var gode (seating er 2-4-2 og jeg kan klart anbefale at vælge en af de to sider. OBS at der er en boks til medie systemet ved vinduespladsen som tager en del plads - der var min datter som sad der så det var intet problem, men hvis du har lange ben kan det måske være et issue).

Der er TV skærme i ryggen af sædet som irriterende nok er svært at se hvis personen foran læner sit sæde bagud. Udbudet af film er ret smalt og de headphones som findes i stoleryggen er tæt på ubrugelige - så tag dine egne med, mini-jack stik passer uden converter.

For en 4 timers flyvning syntes jeg det var helt OK og alt fungerede faktisk fint.

Domestic turen fra Kangerlussuaq til Ilulissat retur var også fin i Dash-8 med fri seating. Da vi rejste med et barn fik vi prioritets boarding - der blev serveret kaffe og småkage samt Kvan bolsjer. Intet fancy, men det var 40 minutters flyvning. Mest bemærkelsesværdigt for mig var, at der ikke er nogen sikkerhedskontrol på indenrigs flyvningerne så man kan have "hvad som helst" med i håndbaggagen. Jeg kan heller ikke huske hvornår jeg har fået et boarding pass som gælder hele to flyvninger - men det var hvad vi fik fra Ilulissat til København via Kangerlussuaq.

Selve oplevelsen i Grønland var exceptionel og langt bedre end jeg havde forventet. Naturen så fantastisk at man ikke forstår det og det er så langt væk og råt som man oplever det i midtvesten i USA.

IMG_2474.jpg




IMG_2478.jpg

IMG_2479.jpg

IMG_2480.jpg

IMG_2481.jpg

IMG_2482.jpg

IMG_2483.jpg

IMG_2484.jpg

IMG_2485.jpg

IMG_2487.jpg
IMG_2526.jpg

IMG_2560.jpg
IMG_2565.jpg IMG_2568.jpg

IMG_2570.jpg

IMG_2571.jpg

IMG_2572.jpg

IMG_2574.jpg
1
 

Attachments

  • IMG_2477.jpg
    IMG_2477.jpg
    42,3 KB · Visningar: 186

danielhog

Medlem
Tack för fantastiska bilder!

I all välmening så råder jag dig att ta bort bilden på passet, det syns info som kan vara bra att hålla för dig själv :)
 
Toppen