Senaste nytt

FlyNiki öppnar en av Europas kortaste flyglinjer - Wien-Bratislava

Palazzi

Medlem
Går väl expresståg också. De enda linjer från Bratislava som känns berättigade är de till en stor hubb, så man komma vidare ut i världen. Wien hade kunnat vara en sådan bas, men inte med Nikis linjenät.

Zürich o München känns som mer vettiga flygplatser att ansluta mot.

Känns inte som en vettig satsning. Jag förstår korta flygningar i alpmark o öriken - här finns det ju inga komplikationer som gör flyget nödvändig.
Lite förvånad med tanke på att Österrike är ett land som satsar starkt på utbyggnad av järnväg.
 
A

Aurora

Guest
Jo, men att köra bil mellan Kirkenes och Vadsö tar en bra bit över två timmar...:)

Tjaaaa, det är inte såååå mycket mer enn 2 timmar om vädret er OK :)
Det är 173 km att kjøra, ca 2 timmar med godt tempo på tørre veger.

Problemet är värst på vinteren. Da kan vegen være stengt :p

Berlevåg-Båtsfjord tar ca 1,5 timer att kjøre. På tørre sommerveger.
Mesteparten av rutene i Finnmark er vel lagt opp som en melkerute for å plukke opp folk på vegen mot Alta eller Tromsø - i tillegg til å være en viktig connection på vinteren :)
 

dino_81

Medlem
Vad kostar det att åka buss? Eller taxi?

Inte en aning men med tåg fanns det förra året en EU-regiobiljett Wien-Bratislava t/r för 15€.

Tre dagar hade man på sig för returen och resan tog drygt en timme har jag för mig.

Bratislava är för övrigt ett bra resmål för dagsutflykt från Wien.
 
A

Aurora

Guest
Ble det ikke noe av denne ruten? Pröver å söke på flyniki sine hjemmesider, det kommer ikke noe opp....

EDIT: Ruta åpner ikke för Oktober... Jaja, da blir det ikke noe 10 minutters tur på meg i April!
 
Last edited by a moderator:
Toppen