Senaste nytt

Flying Blue Platinum-medlemmar betalar för nödutgång?

Mr.A

Medlem
Checkade in på KLM online i morse, de ville ha 287 kronor för en nödutgång. Jag trodde att detta var gratis för platinum-medlemmar men uppenbarligen icke. En av de små saker man tyckte om har nu blivit en av de små saker som man stör sig på :confused:
 

agehall

Medlem
Hmm, fick du faktiskt betala det också? Jag har varit med om att websidan sagt att jag ska betala för säten när jag klickar på dem, men när man går vidare så behöver man aldrig betala.

FBP har ju rätt att välja Economy Comfort och säten med bara 2/grupp gratis. Jag visste inte ens att de tog betalt för nödutgång, men man kan väl förutsätta att de ska vara gratis för FBP också.

Vår lokala AF/KLM representant Karin kan säkert förtydliga vidare.

Edit: Välkommen till BC.se föresten!
 

Mr.A

Medlem
Tack. Har tidigare alltid fått nödutgång gratis men nu ville de ha betalt, jag nöjde mig med ett vanligt säte denna gång.
 

Gnopps

Medlem
Kan det vara så att du reser med någon? Mig veterligen gäller rabatten endast för den med kortet.
 

Mr.A

Medlem
Kan det vara så att du reser med någon? Mig veterligen gäller rabatten endast för den med kortet.

Nej reser själv, och detta är som sagt första gången jag sett detta nya påfund... Det är lite fräckt att på hemsidan säga att det är gratis för platinum-medlemmar och i slutänden ta betalt för det. För samma biljettpris ARN-LIS skulle jag kunna åkt ekonomi dit och business tillbaka med Swiss. Har varit trogen AK/KLM men börjar dom fula har man ju ingen lust att vara kvar...
 

agehall

Medlem
Jag misstänker att det är en IT-glitch och inget annat. Klaga lite på flygplatsen och se vad som händer om inte annat.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Hittar ju samma info som ni alla på klm.se, nämligen
Välj mer komfort - KLM.com
Borde väl vara fritt enl denna... hmmm... får kolla med vår FB expert och återkomma!!



Nej reser själv, och detta är som sagt första gången jag sett detta nya påfund... Det är lite fräckt att på hemsidan säga att det är gratis för platinum-medlemmar och i slutänden ta betalt för det. För samma biljettpris ARN-LIS skulle jag kunna åkt ekonomi dit och business tillbaka med Swiss. Har varit trogen AK/KLM men börjar dom fula har man ju ingen lust att vara kvar...
 

Porsan

Medlem
Reste med min fru relativt nyligen och kunde då välja dessa platser till oss båda utan kostnad och hon är inte medlem i FB.

/Anders
 
Toppen