Senaste nytt

Flying Blue "förbättrar"

Ville inte starta en ny tråd men ville berätta om en sak som jag inte har sett på mina SK flyningar förut.
Av en oförklarlig anledning fick jag äran att bli ombedd att fylla i feedback kort 2 gånger under senaste AF flygningar. 2 andra gånger på TATL tackade jag nej med hänvisning till att jag gjorde det redan under förra resan och 1 gång på TATL gjorde jag själv då både förmuläret och kuvertet fanns uppställda vid drinkar.
Hoppas det hjälper att förbättra servicen ombord men överhuvudtaget är jag nöjd med allt och har AF som min favorit just nu.
 

agehall

Medlem
AF brukar dela ut sådana under de flesta flygningar. Jag har fått fylla i en sådan en gång. Det är ju ett lovvärt initiativ, men frågan är vad man egentligen får fram i undersökningarna. Jag har en känsla av att tex mina synpunkter lätt blir en outlayer i sådana undersökningar och ignoreras.

För att kunna få fram någon vettig feedback så behöver man fritextfält och helst mer än de 1500 tecken som man kan skicka till kundservice via websidan!
 

Gnopps

Medlem
AF brukar dela ut sådana under de flesta flygningar. Jag har fått fylla i en sådan en gång. Det är ju ett lovvärt initiativ, men frågan är vad man egentligen får fram i undersökningarna. Jag har en känsla av att tex mina synpunkter lätt blir en outlayer i sådana undersökningar och ignoreras.

För att kunna få fram någon vettig feedback så behöver man fritextfält och helst mer än de 1500 tecken som man kan skicka till kundservice via websidan!
Jag har också fyllt i dessa på AF-plan en hel del gånger. Fritexten har definitivt saknats samt att ibland har det varit logiskt omöjligt att svara på vissa frågor. Men initiativet är bra!
 

Pho

Medlem
Jag följer samtalet kring lounger och Flying Blue med stort intresse.. tar tacksamt emot era erfarenheter och förslag på förbättringar och för dessa vidare internt! Fortsätt så länge ni orkar!! :) hälsningar Karin

Lite gammal tråd detta, men när det gäller loungen på CDG 2G, så hade det varit väldigt trevligt om det inte var ett litet trång och mörkt rum, där det inte serveras någon mat värd namnet... Jag hade många gånger uppskattat om det åtminstone fanns lite yoghurt, frallor, smör och ost istället för en croissant.

Sedan hade det ju inte varit fel med lite dagsljus och kanske lite större yta...
 
Lite gammal tråd detta, men när det gäller loungen på CDG 2G, så hade det varit väldigt trevligt om det inte var ett litet trång och mörkt rum, där det inte serveras någon mat värd namnet... Jag hade många gånger uppskattat om det åtminstone fanns lite yoghurt, frallor, smör och ost istället för en croissant.

Sedan hade det ju inte varit fel med lite dagsljus och kanske lite större yta...
Lounge på 2G? Är inte hela vänthallen där en stor ljus lounge med fåtöljer, schäslonger och eluttag med utsikt? Det som är markerad som AF lounge är ju serveringshörnan med gratis WiFi och chips/dryck. :p
 
Toppen