Senaste nytt

Flygval med mellanlandning på Newark från Austin vidare till Arlanda?

Vi är tre personer som bokat flyg med SAS från EWR terminal B till ARN, avgår från 17:20

Ska flyga från Austin och är osäker på vilket flyg vi borde boka samt vad United kommer hjälpa mig med om det blir förseningar så vi missar SAS-flighten. Tittar på följande alternativ:

Screenshot 2014-06-30 16.48.11.png

Vad rekommenderar ni?
Vad händer om det blir förseningar så vi missar flighten till stockholm?
 

Alx

Medlem
Om du kommer att ha resorna bokade på separata PNR (bokningsnummer) så har United inget ansvar alls för er anslutning på EWR. Blir ni sena är det i så fall ren good-will om United hjälper er vidare. Det är alltså viktigt att ha gott om tid mellan flygen när man reser på olika PNR.

Handlar det däremot om en och samma PNR för alla sträckor så ser de till att ni kommer hela vägen till ARN vid eventuella förseningar.
 

Senator

Moderator
Hej, förstår jag rätt att ni bokar en resa separat med United mellan Newark (EWR) och Austin (AUS)? Då är svaret att ni har noll rättigheter. Varför inte boka allt som en resa? Eller SAS resan redan bokat?
 
tack, vi bokade med god marginal, tog flyget som skulle landa 11:52. Tyvärr var SAS-flyget redan bokat sedan tidigare.
 
Hej, förstår jag rätt att ni bokar en resa separat med United mellan Newark (EWR) och Austin (AUS)? Då är svaret att ni har noll rättigheter. Varför inte boka allt som en resa? Eller SAS resan redan bokat?

tack, vi bokade med god marginal, tog flyget som skulle landa 11:52. Tyvärr var SAS-flyget redan bokat sedan tidigare. har ni några andra tips på hur vi ska agera?
 

Senator

Moderator
tack, vi bokade med god marginal, tog flyget som skulle landa 11:52. Tyvärr var SAS-flyget redan bokat sedan tidigare. har ni några andra tips på hur vi ska agera?

Boka separata biljetter är alltid en risk. Om ni nu landar i tid och så pass tidigt kan ni åka till outleten i Elisabeth, NJ och shoppas loss i ett par timmar :)
 
Toppen