Senaste nytt

Flygsimulator

Peter65

Medlem
Hej vänner,

Jag var på Oxford Aviation Academy på Arlanda, för några år sedan, och var med på en heldag där man fick flyga A32x i simulator plus lite genomgång om säkerhet som crew får där. Fick möjlighet att delta via Handelsbankens´s Platinum kort och "flög" en A320-simulator, landningen på Kastrup var sådär, hamnade på gräsmattan :eek: men ingen krasch:) . Hela den dagen var helt kanon :).
Hur som helst min bror har fyllt 50 och vi gav honom en halvdag i en simulator.
Som tar vi köpte vi inte presentkortet utan skulle vänta tills dess att han bestämde sig om det var OK eller skulle välja något annat.
När han hade bestämt skulle vi köpa presentkortet, vilket var för ett par veckor sen, som gav en halvdag på Oxford på Arlanda.

På Oxford kan man boka privat, man måste gå via en upplevelse-presentkort (eller vad man ska ska kalla det), det företaget där vi skulle köpa presentkortet kar gått i konkurs.
Tir i oturen är ju att vi inte har köpt presentkortet ;)

Är det någon här som vet var eller hur man kan få tag i ett presentort eller dylikt för en simulator-tur?

//P
 
Runt omkring i Sverige inkl Köpenhamn och Oslo. Bor i GBG-området, men reser mycket
Det är utanför områdena du specificerade, men det är ju relativt ofta vi nordeuropeer behöver byta flyg i Frankfurt så har du en lång transfer där någon gång kan det vara en god ide att se om det går att boka in flygsimulatorn: http://www.happy-landings.org/. Jag själv testade den och var mycket nöjd med min upplevelse, trots en kraschlandning vid Sint Martin. Jag var där en lördagkväll och drog över tiden med ca 45 minuter pga alla mina frågor, men blev inte debiterad extra, de verkade bara tycka det var kul att man var intresserad och man märkte verkligen att instruktören älskade sitt jobb.
 
Last edited:
Toppen