Senaste nytt

Flygresor.se lanserar sökmotor som jämför CO2 utsläpp av flygresor

ARNBER

Medlem
Precis.....kan man sätta %, promille eller mindre saker på den så vore det bra.....sommaren 1816 hade vi typ vinter hela sommaren på norra halvklotet....pga ett vulkanutbrott....

Du hast absolut rätt att vulkanutbrott kan orsaker för det allra mesta kortvariga och lokal begränsade förändringar i vädret. Den observerade ökningen av världens temperatur under de senaste decennier går dock inte att förklara med varken vulkanutbrott eller solen.

Ser också tabellen från USAs National Center for Environmental Information som vissa att de sista sexton åren har också varit de varmaste sedan 1880.

Global Analysis - Annual 2015 | State of the Climate | National Centers for Environmental Information (NCEI)
 
A

Aurora

Guest
Det är naturligtvis inte det första stycket jag snackar om då du där kommenterar ett företag hellre än frågan till användaren 1cm längre ner. Tydligen inte bara vi andra som väljer att tolka det vi vill....

Läs det en gång till och fundera lite på hur du kunde ha uttryckt dig istället.

Nei, for det er ikke hva Sahlen kommenterte, som jeg kommenterte - og deretter du kommenterte. Din ovenifra og ned-holdning til meg er ikke noe særlig bedre enn den holdningen du påstår jeg har, og ganske ivrig forsøker å trøkke ned over ørene på meg. I stedet for å komme med vage og difuse ord som "les en gang til og funder på hvordan du kunne uttrykt deg" som om du skulle vært min mor, kan du heller komme med et konkret eksempel.

Dette er hvordan denne tråden har forløpt for meg:
1)Trådstarter legger ut en link til en bedrift som forsøker å tjene penger på klimakompensering.
2) Jeg kaller det et reklame-stunt (fra bedriftens side), og spør deretter hva slags bakgrunn trådstarter har (med tanke på at han nevnte at han har diskutert fly og klima tidligere).
3) Deretter går alle ape-shit-crazy og anklager meg for skitt-kasting og så videre.

Har dere litt lite å gjøre i sommer, siden det går sport i å rakke ned på meg?
 

ARNBER

Medlem
Nei, for det er ikke hva Sahlen kommenterte, som jeg kommenterte - og deretter du kommenterte. Din ovenifra og ned-holdning til meg er ikke noe særlig bedre enn den holdningen du påstår jeg har, og ganske ivrig forsøker å trøkke ned over ørene på meg. I stedet for å komme med vage og difuse ord som "les en gang til og funder på hvordan du kunne uttrykt deg" som om du skulle vært min mor, kan du heller komme med et konkret eksempel.

Dette er hvordan denne tråden har forløpt for meg:
1)Trådstarter legger ut en link til en bedrift som forsøker å tjene penger på klimakompensering.
2) Jeg kaller det et reklame-stunt (fra bedriftens side), og spør deretter hva slags bakgrunn trådstarter har (med tanke på at han nevnte at han har diskutert fly og klima tidligere).
3) Deretter går alle ape-shit-crazy og anklager meg for skitt-kasting og så videre.

Har dere litt lite å gjøre i sommer, siden det går sport i å rakke ned på meg?

Jag delar din avsky för smygreklam men flygresor.se säljer inte klimat. Som jag skrev handlar det bara om en ny funktion tsom jämföra utsläpp av olika flygresor.
 

ZZZebra

Medlem
Dette er hvordan denne tråden har forløpt for meg:
1)Trådstarter legger ut en link til en bedrift som forsøker å tjene penger på klimakompensering.
2) Jeg kaller det et reklame-stunt (fra bedriftens side), og spør deretter hva slags bakgrunn trådstarter har (med tanke på at han nevnte at han har diskutert fly og klima tidligere).

Min tolkning av Flygresor.se uppgifter om CO2-utsläpp är att de baseras på flygbolagstyp (LCC har högre passagerartäthet), antal mellanlandningar samt flottans ålder.

Flygresor.se säljer flygbiljetter, på vilket sätt tjänar bolaget mer pengar på att ange denna information?

Eftersom du så kategoriskt avfärdar det som reklame-stunt (strunt på svenska?) så antar jag att du har väl underbyggda skäl till detta och du får gärna utveckla dem lite mer.
 
Toppen