Senaste nytt

Flygresor.se lanserar sökmotor som jämför CO2 utsläpp av flygresor

ARNBER

Medlem
Märkligt att denna inte finns i bokningsdialogen. Säker på att det inte är ett s k "reklamjippo"?

;)
Det var en av mina förslag när jag var med i SAS kundundersökning för den nya webbsidan. Jag sa det också till SAS miljöansvarig när jag såg honom sist. Hålla tummarna att tjänsten lyftas fram mer i framtiden
 

Agö

Medlem
;)
Det var en av mina förslag när jag var med i SAS kundundersökning för den nya webbsidan. Jag sa det också till SAS miljöansvarig när jag såg honom sist. Hålla tummarna att tjänsten lyftas fram mer i framtiden
Jag tror att det stora problemet är att folk överlag tycker att sådana här saker är störande i bokningsdialogen. Ta typ Ryanair och andra lågprisbolag. Du ska förbi en tio olika sidor med diverse erbjudanden innan du äntligen kan betala.
 

ARNBER

Medlem
Jag tror att det stora problemet är att folk överlag tycker att sådana här saker är störande i bokningsdialogen. Ta typ Ryanair och andra lågprisbolag. Du ska förbi en tio olika sidor med diverse erbjudanden innan du äntligen kan betala.

Absolut och SAS måste lösa samma problem för alla tilläggstjänster (mat, satte etc). Själv gillar jag Uniteds lösning där klimatkompensation kommer upp efter bekräftelsen
 

Ricci

Medlem
Hur många % av klimatkompensationen kommer verkligen fram.....för min del sponsrar jag hellre projekt som jag ser en utveckling på....
 

Ricci

Medlem
Med tanke på att det finns t ex 2 stora faktorer på vårt klimat som vi inte kan påverka dvs solen och vulkanutbrott så är jag lite skeptiskt....

Men som gammal anställd och nu konsult i oljebranschen så vet jag att det finns ett slut på fossila medel....dock finns det olika tidsperspektiv på detta....

Då t ex olja ger otroligt mycket energi vs kostnad har den varit väldigt lätt att beskatta, om vi nu skall ersätta fossila bränslen som måste Sverige hitta ett annat beskattningssystem. Här blir det en politisk fråga ....som jag avstår att ta på bc.se, men jag tar den gärna på en bc-träff:)
 

ARNBER

Medlem
Med tanke på att det finns t ex 2 stora faktorer på vårt klimat som vi inte kan påverka dvs solen och vulkanutbrott så är jag lite skeptiskt....

Jag förstår. Vi hade en längre debatt om detta för några månade sen och jag ladde upp några vetenskapliga referenser. Kort sagt tas hänsyn till naturliga faktorer för en observerade uppvärmning i vetenskapliga modeller och det att mycket tydligt att det människors utsläpp som orsaker klimatförändringar

Intervju med Rickard Gustafson, Sveriges Radio idag 13 oktober 2015 efter kl. 13 | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Att förneka mänsklighetens påverkan på klimatet, samt flygets dito är ungefär som att säga att SAS har en bra kundtjänst. Ungefär samma personer som gör det också ;).
 

ARNBER

Medlem
Att förneka mänsklighetens påverkan på klimatet, samt flygets dito är ungefär som att säga att SAS har en bra kundtjänst. Ungefär samma personer som gör det också ;).

Jag gillar faktiskt SAS kundtjänst. Man kan vara en absolut blåögd SAS fanboy och samtidigt en rationell tänkande människa :)
 

Ricci

Medlem
Att förneka mänsklighetens påverkan på klimatet, samt flygets dito är ungefär som att säga att SAS har en bra kundtjänst. Ungefär samma personer som gör det också ;).
Precis.....kan man sätta %, promille eller mindre saker på den så vore det bra.....sommaren 1816 hade vi typ vinter hela sommaren på norra halvklotet....pga ett vulkanutbrott....
 
Toppen