Senaste nytt

Flygpriser till Nordkorea

NyfikenGrau

Medlem
Mycket kluven när det gäller att besöka Nordkorea, å ena sidan säkert den märkligaste resupplevelsen man kan få på vår planet 2013 (eller genom alla tider till och med), å andra sidan får man vara ärlig mot sig själv och inse att varje resa dit är ett direkt 100 %-igt stöd till regimen eftersom all individuell kontakt med befolkningen är förbjuden och eftersom allt köps just genom regimen.

Vill jag åka dit? JAA!
Skulle jag verkligen åka dit? Vete fan..

Men låt tipsen komma, jag läser allt med skräckblandad förtjusning!
 

NotRyan

Medlem
Frågan är nu: När inkluderar Jacob en leg med Air Koryo i Economy class i en kommande sommarresa - bara för kontrastens skull? :)

Mvh
/NotRyan
 

Dr. Miles

Expert
Lite off topic.
Amerikanen (som har koreansk bakgrund) som blev häktad i Nordkorea förra veckan drev en resebyrå i Kina och arrangerade paketresor till Nordkorea.
Jag är inte orolig för kriget, men jag är mer orolig för att man kan bli anhållen av vilket skäl som helst i Nordkorea.
 

Kricka

Medlem
Jo, som många andra i Asien så gillar även nordkoreanerna karaoke.. Har försökt mig
på att sjunga vid ett besök på en "resort" i Kumgangsan (Diamantbergen) för många
år sedan. Lyckligtvis är detta preskriberat..!
 

OnlyAFool

Medlem
Jo, som många andra i Asien så gillar även nordkoreanerna karaoke.. Har försökt mig
på att sjunga vid ett besök på en "resort" i Kumgangsan (Diamantbergen) för många
år sedan. Lyckligtvis är detta preskriberat..!
Finns det någon reserapport på den här resan? (Med eller utan karaoke incidenten ;) )
 

Kricka

Medlem
Finns det någon reserapport på den här resan? (Med eller utan karaoke incidenten ;) )

Nej, det var ett antal år före mitt nya liv på BC.se .. Någon gång (?) kanske säkerhetstjänsten i DPRK släpper
rapporten från mitt besök i Kumgangsan. Utgår ifrån att alla utlänningar rapporteras och registreras under
sina besök. Blev ingen rapport från mitt senaste besök i DPRK (sept 2013) tyvärr.
 
Toppen